Bestelbon ondertekend voor injecteren woning

ruddy
Topic Starter
Berichten: 23

Bestelbon ondertekend voor injecteren woning

#1 , 19 apr 2019 19:19

Hallo,
We zitten met de volgende vraag. Op 15/4 is hier een vertegenwoordiger geweest om een offerte te komen maken voor het behandelen van opstijgend vocht. Hij had hiervoor een bestelbon opgesteld met het factuurbedrag en wijze van betaling. We hebben hem medegedeeld dat we nog niet zeker zijn dat we dit willen laten doen aangezien we eerst moeten kijken voor een lening voor deze werken aangezien we ook nog meerdere renovaties aan onze woning willen doen. Dit was geen probleem voor hem, hij zou dan op de bestelbon noteren “ bestelling onder voorbehoud van lening”. Hij wilde dit liever zo doen aangezien hij dan nu alles in orde kon maken voor als we deze werken willen laten uitvoeren. Dan was alles nu al uitgetekend en moest hij hier niet nog eens extra voor terug komen( is ondertussen al een paar keer geweest). Nu is het voor ons nog niet helemaal duidelijk of we met hen in zee willen gaan, misschien dat we wel iemand anders vinden voor deze werken uit te voeren. Nu is onze vraag of dit een bindende overeenkomst is wat we getekend hebben??? Heb de vertegenwoordiger nog gesproken en hij zegt dat het niet bindend is, enkel wanneer de lening zou goed gekeurd worden. Maar ook al wordt er een lening goed gekeurd is het voor ons niet duidelijk of we met hen in zee willen gaan en het ook al aan deze werken willen uitgeven.
Graag advies aub, we willen hieronder duidelijkheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 apr 2019 19:55

Volgens mij is dit en bindende overeenkomst als je de lening krijgt. Staat er een geldigheidsdatum op vermeld? Indien niet kan die firma binnen 10 jaar nog steeds bij u komen aankloppen om die werken uit te voeren. En hoe kan je met een dergelijk papier (bestelbon) nu nog andere offertes vragen en vergelijken. Je hebt al een bestelbon getekend, weliswaar onder een voorbehoud. Meerdere offertes vergelijke zit er nu niet meer in. Uit ondervinding weet ik dat er veelsjoemelaars onder dat soort aannemers zitten. Ze beloven u een 10 jarige waarborg, en zij het jaar daarop failliet, maar gaan de dag erna al verder onder een andere firmanaam.

ruddy
Topic Starter
Berichten: 23

#3 , 19 apr 2019 20:35

Op de bestelbon staat wel dat je dit kan annuleren door binnen de 14 werkdagen een aangetekend schrijven te doen naar hen. Hoe moet ik de werkdagen interpreteren vanaf de 15 de geteld?Vindt het alleen moeilijk want voor hetzelfde geld beslissen we na het bekijken van enkele offertes en bedrijven dat we wel via hen de werken gaan laten uitvoeren. De vertegenwoordiger heeft er enkel op genoteerd “bestelling onder voorbehoud van lening” als het niet doorgaat worden de papieren kapot gescheurd. Maar weet niet wat ik hiervan moet denken.
Ik was zelfs aan het denken om dinsdag ook zelf eens naar het bedrijf te bellen voor verdere info.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5410

#4 , 19 apr 2019 21:40

Niet twijfelen en aangetekend opzeggen nu je nog in de bedenkperiode zit.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 apr 2019 07:08

Hallo,
We zitten met de volgende vraag. Op 15/4 is hier een vertegenwoordiger geweest om een offerte te komen maken voor het behandelen van opstijgend vocht. Hij had hiervoor een bestelbon opgesteld met het factuurbedrag en wijze van betaling. We hebben hem medegedeeld dat we nog niet zeker zijn dat we dit willen laten doen aangezien we eerst moeten kijken voor een lening voor deze werken aangezien we ook nog meerdere renovaties aan onze woning willen doen. Dit was geen probleem voor hem, hij zou dan op de bestelbon noteren “ bestelling onder voorbehoud van lening”. Hij wilde dit liever zo doen aangezien hij dan nu alles in orde kon maken voor als we deze werken willen laten uitvoeren. Dan was alles nu al uitgetekend en moest hij hier niet nog eens extra voor terug komen( is ondertussen al een paar keer geweest). Nu is het voor ons nog niet helemaal duidelijk of we met hen in zee willen gaan, misschien dat we wel iemand anders vinden voor deze werken uit te voeren. Nu is onze vraag of dit een bindende overeenkomst is wat we getekend hebben??? Heb de vertegenwoordiger nog gesproken en hij zegt dat het niet bindend is, enkel wanneer de lening zou goed gekeurd worden. Maar ook al wordt er een lening goed gekeurd is het voor ons niet duidelijk of we met hen in zee willen gaan en het ook al aan deze werken willen uitgeven.
Graag advies aub, we willen hieronder duidelijkheid.
Als de overeenkomst werd gesloten conform artikel 1.8, 31° WER (verkoop buiten de winkel/onderneming) heeft u sowieso een bedenktijd van 14 dagen overeenkomstig artikel VI.67, paragraaf 1. Ook dus wanneer de lening wordt goedgekeurd, hebt u dat recht.
.

ruddy
Topic Starter
Berichten: 23

#6 , 20 apr 2019 17:13

Aan the Oscars
Half mei gaan we normaal de lening bespreken en ondertekenen aangezien we dan alle offertes van de renovatie binnen hebben. Ik mag vanaf dan die 14 dagen ook tellen??

bosprocureur
Berichten: 6857

#7 , 20 apr 2019 17:23

Je moet het nu ook niet eindeloos rekken. Daar wordt niemand beter van.

Verzend nu die mededeling, dat je afziet van die aankoop. Doe het aangetekend.

Succes!

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 apr 2019 17:39

Aan the Oscars
Half mei gaan we normaal de lening bespreken en ondertekenen aangezien we dan alle offertes van de renovatie binnen hebben. Ik mag vanaf dan die 14 dagen ook tellen??
Neen, want dan is uw aanspraak op het herroepingsrecht verlopen.
.

ruddy
Topic Starter
Berichten: 23

#9 , 21 apr 2019 22:29

Ok, zal de komende dagen een aangetekend schrijven doen. Wat kan ik hier dan het best dan in vermelden?datum bestelbon en referentie nr., .... Moet ik laten blijken dat het nog altijd kan dat ik in de toekomst beroep op hen doe als we de nodige bedenktijd en vergelijkingen hebben gehad?

ruddy
Topic Starter
Berichten: 23

#10 , 16 mei 2019 09:48

Hallo,

Ik zou graag nog even jullie advies willen. We hebben dus binnen de vooropgestelde termijn van 14 dagen een aangetekende zending gedaan om de bestelbon te annuleren. Deze vm was de postbode hier aan de deur met de aangetekende brief terug. Deze is aan het bedrijf aangeboden geweest. Deze waren niet aanwezig, dus heeft de post een briefje voor afhaling in de bus gestoken. Het bedrijf is onze aangetekende brief dus nooit gaan afhalen. Vandaar dat de post deze terug hier heeft afgeleverd.
Ben ik nu nog altijd in orde met het annuleren van de bestelbon, ook al hebben ze de brief niet afgehaald.
Ik heb de brief nochtans naar het adres gestuurd dat op de bestelbon staat, waar de zetel van het bedrijf gelegen is. Als ik nu de gegevens van het bedrijf ingeef op Google zie ik dat het bedrijf in Diepenbeek ligt en niet Hasselt zoals op de bestelbon staat. Blijkbaar zijn ze verhuisd maar kan ik deze gegevens niet terug vinden op mijn bestelbon. Moet ik deze brief dan alsnog naar Diepenbeek sturen?

Groeten,

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 16 mei 2019 10:33

Dat hij die brief niet is gaan afhalen dit is U probleem niet !!

Die telt als ontvangen.

Liefst deze enveloppe niet openen !

Het is nu aan hem om te reageren .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ruddy
Topic Starter
Berichten: 23

#12 , 16 mei 2019 10:46

Ik heb de brief niet geopend, heb het bij de documenten van de bestelbon en bewijs aangetekende zending gestoken.
Ze zijn deze waarschijnlijk niet gaan afhalen aangezien hun bedrijf daar blijkbaar niet meer gevestigd is kom ik nu achter als ik het bedrijf op Google in tik. Ik heb echter de aangetekende zending gestuurd naar het adres dat op de bestelbon staat. Ik ben dan toch in mijn recht?

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#13 , 16 mei 2019 12:42

Ik heb de brief niet geopend, heb het bij de documenten van de bestelbon en bewijs aangetekende zending gestoken.
Ze zijn deze waarschijnlijk niet gaan afhalen aangezien hun bedrijf daar blijkbaar niet meer gevestigd is kom ik nu achter als ik het bedrijf op Google in tik. Ik heb echter de aangetekende zending gestuurd naar het adres dat op de bestelbon staat. Ik ben dan toch in mijn recht?
Ja, voor zover deze naar het juiste adres werd verzonden, zoals vermeld op de bestelbon en/of algemene voorwaarden.

Tip. Bezorg de onderneming een kopie van uw aangetekende zending (een kopie van het exemplaar dat u voor zichzelf hebt bewaard) via fax en/of e-mail.
.

Terug naar “Consumenten Koop”