Vogels

Vogeltje123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Vogels

#1 , 18 apr 2019 22:26

——— eerder bericht ———
Beste leden,

Ik heb afgelopen zondag (03/02/2019) 40 vogels verkocht maar (vrijdag 09/02/2019) heeft de koper mij gecontacteerd dat er 2 vogels overleden zijn en hij eist hiervoor een oplossing. Ik heb deze vogels op een advertentie gezetd op 2dehands en hij heeft daarop gereageerd en zelfs langsgekomen om te kijken naar de vogels. Ook hebben we onderhandeld over de prijs. Hij was tevreden over de vogels en heeft ze zelf uitgekozen.. Hij meldde me dat hij zeer goed de wet kent en daar gebruik zal van maken. Kan deze koper mij iets eisen? De vogels die ik heb zijn niet gestorven en bij hem sterven er 2.. Ook zit hij dingen te vertellen waar ik dus geen flauw benul van heb en te zeggen dat ik niet de echte eigenaar ben van de vogels maar dat deze ergens anders zit en dat de prijs daar zelfs lager is... Moet ik hier zelf stappen voor ondernemen of kan hij me niets doen?
Mvg
——— nieuw bericht ———

Ondertussen heb ik vandaag een nieuwe sms ontvangen dat er 22 van de 40 vogels zijn overleden. Hij vraagt aan mij wat we hier gaan aandoen. Het is ondertussen al 2maanden en 2 weken geleden dat hij deze vogels heeft gekocht. Zelf heb ik van deze vogels 3 koppels gehouden en deze zijn nog helemaal in orde. Ook mijn andere vogels zijn tiptop in orde. Wat probeert deze koper te bereiken? Omdat zijn vogels overlijden is toch mijn fout niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 19 apr 2019 08:44

occasionele particuliere verkoop? zo ja bent u hem niet verschuldigd, geen garantie of geen geldteruggave.

meld hem dit en vraag hem om u hierover niet meer lastig te vallen

Fanaat
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2019 12:26

Hebben jullie een mondelinge afspraak gemaakt of de zaken op papier gezet ? Als dat laatste het geval is dan heb je een been om op te staan omdat het op papier staat en dus mogelijks als bewijs kan dienen ?

Als je een mondelinge overeenkomst gemaakt heb en dus op basis van wederzijds vertrouwen dan is dat woord tegen woord.

En wat ik heel erg raar vind , dat is dat je schrijft dat je de melding krijgt via sms dat er steeds meer volgens overlijden ? het lijkt wel of ze je iets aan het wijsmaken zijn , en iemand die zo heel erg nadrukkelijk zegt hoog bij laag , dat hij de wet zeer goed kent en daar zeker van gebruik zal van maken. Dan zegt dat al iets over de persoon , die wil doen uitschijnen dat die zeer slim is , wat dus vermoedelijk niet eens waar is ? vaak worden dat soort zaken verteld om een mistgordijn op te hangen.

Er bestaat in een Justitiehuis een éérste lijnshulp van een advocaat die gratis kan geraadpleegd worden. Zonder dat het je geld kost dus echt gratis , maar das het nadeel want zowat iedereen maakt er gebruik van maw het kan vaak zeer druk zijn dat er geen tussenkomen aan is via de telefoon , maar je kan er naar toe gaan ook.

Je kan ook eens je licht opsteken in een Vogel Opvangcentrum , want als ze het daar niet weten dan weet niemand het.

Die persoon doet raar en zeker wat hij je verteld ?

PS zijn sms je bewaren ze kunnen je misschien nog van pas komen.

Dieren die via internet verkocht worden daar wordt misbruik van gemaakt en dierenleed dat vind ik heel erg.

Reclame

Fanaat
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 apr 2019 12:33

——— eerder bericht ———
Beste leden,

Ik heb afgelopen zondag (03/02/2019) 40 vogels verkocht maar (vrijdag 09/02/2019) heeft de koper mij gecontacteerd dat er 2 vogels overleden zijn en hij eist hiervoor een oplossing. Ik heb deze vogels op een advertentie gezetd op 2dehands en hij heeft daarop gereageerd en zelfs langsgekomen om te kijken naar de vogels. Ook hebben we onderhandeld over de prijs. Hij was tevreden over de vogels en heeft ze zelf uitgekozen.. Hij meldde me dat hij zeer goed de wet kent en daar gebruik zal van maken. Kan deze koper mij iets eisen? De vogels die ik heb zijn niet gestorven en bij hem sterven er 2.. Ook zit hij dingen te vertellen waar ik dus geen flauw benul van heb en te zeggen dat ik niet de echte eigenaar ben van de vogels maar dat deze ergens anders zit en dat de prijs daar zelfs lager is... Moet ik hier zelf stappen voor ondernemen of kan hij me niets doen?
Mvg
——— nieuw bericht ———

Ondertussen heb ik vandaag een nieuwe sms ontvangen dat er 22 van de 40 vogels zijn overleden. Hij vraagt aan mij wat we hier gaan aandoen. Het is ondertussen al 2maanden en 2 weken geleden dat hij deze vogels heeft gekocht. Zelf heb ik van deze vogels 3 koppels gehouden en deze zijn nog helemaal in orde. Ook mijn andere vogels zijn tiptop in orde. Wat probeert deze koper te bereiken? Omdat zijn vogels overlijden is toch mijn fout niet?
Citaat : " Ik heb afgelopen zondag (03/02/2019) 40 vogels verkocht maar (vrijdag 09/02/2019) " afgelopen zondag staat er en maand 2 is februari en we zijn april en het bericht is ook vandaag geschreven. Das toch ook wel vreemd ?

Vogeltje123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 apr 2019 23:02

——— eerder bericht ———
Beste leden,

Ik heb afgelopen zondag (03/02/2019) 40 vogels verkocht maar (vrijdag 09/02/2019) heeft de koper mij gecontacteerd dat er 2 vogels overleden zijn en hij eist hiervoor een oplossing. Ik heb deze vogels op een advertentie gezetd op 2dehands en hij heeft daarop gereageerd en zelfs langsgekomen om te kijken naar de vogels. Ook hebben we onderhandeld over de prijs. Hij was tevreden over de vogels en heeft ze zelf uitgekozen.. Hij meldde me dat hij zeer goed de wet kent en daar gebruik zal van maken. Kan deze koper mij iets eisen? De vogels die ik heb zijn niet gestorven en bij hem sterven er 2.. Ook zit hij dingen te vertellen waar ik dus geen flauw benul van heb en te zeggen dat ik niet de echte eigenaar ben van de vogels maar dat deze ergens anders zit en dat de prijs daar zelfs lager is... Moet ik hier zelf stappen voor ondernemen of kan hij me niets doen?
Mvg
——— nieuw bericht ———

Ondertussen heb ik vandaag een nieuwe sms ontvangen dat er 22 van de 40 vogels zijn overleden. Hij vraagt aan mij wat we hier gaan aandoen. Het is ondertussen al 2maanden en 2 weken geleden dat hij deze vogels heeft gekocht. Zelf heb ik van deze vogels 3 koppels gehouden en deze zijn nog helemaal in orde. Ook mijn andere vogels zijn tiptop in orde. Wat probeert deze koper te bereiken? Omdat zijn vogels overlijden is toch mijn fout niet?
Citaat : " Ik heb afgelopen zondag (03/02/2019) 40 vogels verkocht maar (vrijdag 09/02/2019) " afgelopen zondag staat er en maand 2 is februari en we zijn april en het bericht is ook vandaag geschreven. Das toch ook wel vreemd ?
Ja sorry dit bericht had ik geplaatst op 9/02/2019. Maar omdat het al gesloten was kon ik deze extra bericht er niet bij zetten. Vandaar dat ik zei oud bericht en nieuw bericht, de vogels zijn verkocht op zondag 03/02, man klaagt op 09/02. En gistrn 18/04 kreeg ik opnieuw een bericht

LeenW
Berichten: 12836

#6 , 19 apr 2019 23:06

Verkoopt u vaker vogels? Bij 40 vogels denk ik niet meer aan een particulier en als handelaar zit u met de garantiewetgeving.

Vogeltje123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 apr 2019 23:09

Hebben jullie een mondelinge afspraak gemaakt of de zaken op papier gezet ? Als dat laatste het geval is dan heb je een been om op te staan omdat het op papier staat en dus mogelijks als bewijs kan dienen ?

Als je een mondelinge overeenkomst gemaakt heb en dus op basis van wederzijds vertrouwen dan is dat woord tegen woord.

En wat ik heel erg raar vind , dat is dat je schrijft dat je de melding krijgt via sms dat er steeds meer volgens overlijden ? het lijkt wel of ze je iets aan het wijsmaken zijn , en iemand die zo heel erg nadrukkelijk zegt hoog bij laag , dat hij de wet zeer goed kent en daar zeker van gebruik zal van maken. Dan zegt dat al iets over de persoon , die wil doen uitschijnen dat die zeer slim is , wat dus vermoedelijk niet eens waar is ? vaak worden dat soort zaken verteld om een mistgordijn op te hangen.

Er bestaat in een Justitiehuis een éérste lijnshulp van een advocaat die gratis kan geraadpleegd worden. Zonder dat het je geld kost dus echt gratis , maar das het nadeel want zowat iedereen maakt er gebruik van maw het kan vaak zeer druk zijn dat er geen tussenkomen aan is via de telefoon , maar je kan er naar toe gaan ook.

Je kan ook eens je licht opsteken in een Vogel Opvangcentrum , want als ze het daar niet weten dan weet niemand het.

Die persoon doet raar en zeker wat hij je verteld ?

PS zijn sms je bewaren ze kunnen je misschien nog van pas komen.

Dieren die via internet verkocht worden daar wordt misbruik van gemaakt en dierenleed dat vind ik heel erg.
De overeenkomst was mondeling. Ik heb zelfs nog van de prijs afgedaan omdat hij van ver moest komen.

Hij stuurde me een bericht dat er 2 vogels gestorven waren en dat hij daar een oplossing voor wou en dat hij heel goed het recht kent. Ik heb hem gezegd dat hij zelf de vogels heeft uitgekozen en dat ze heel actief waren. Zelf heb ik er nog een paar en deze leven allemaal goed. Gisteren 18/04 krijg ik opnieuw een bericht waarin hij vriendelijk zegt ‘hallo ik zit momenteel aan 22 dode vogels... ‘ ik heb hier niet op gereageerd want de eerste keer deed hij heel grof tegen mij. Ik houd heel erg van vogels, maar kk kan ze helaas niet allemaal houden. Ik vind het gwn raar dat er na 2 maanden nog steeds vogels sterven bij hem terwijl dat bij mij niet het geval is. Ik herinner me wel nog toen hij de vogels kwam halen en wou laden in zijn auto dat hij zijn kist liet vallen op de grond met al die vogels erin..

Vogeltje123
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 apr 2019 23:11

Verkoopt u vaker vogels? Bij 40 vogels denk ik niet meer aan een particulier en als handelaar zit u met de garantiewetgeving.
Nee, dit was mijn eerste keer en zeker ook mijn laatste keer... Ik had wat koppeltjes zelf die hadden gekweekt en ook had ik wat paar koppels gehad van een vriend. Omdat dit voor mij teveel was( ik heb thuis nog 10 vogels en nog duiven) heb ik besloten ze te verkopen. Er is tijdens de verkoop niet gesproken over garantie. Ook vertelde hij mij dat hij zelf van plan was om te verkopen..

bosprocureur
Berichten: 6856

#9 , 20 apr 2019 08:12

U hebt dus als ik het begrijp vogels van eigen kweek als hobbykweker (kanaries ?) verkocht na hun eerste rui, als de meest risicovolle periode voorbij was. Uw koper kocht om verder te verkopen, trad dus m.i. op als beroeps. Hij zou moeten geweten hebben wat hij kocht, met welke risicos.

Dan heeft hij volgens mij niets om over te klagen; u had totaal geen controle wat hij met die dieren aangevangen heeft.

Fanaat
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 apr 2019 12:12

Ik weet het als je een bericht gepost hebt kan je dat niet meer aanpassen , en das jammer vindt ik. Ben ook nog lid van een ander forum en daar kan dat dus wel en das handig. Snap niet goed waarom ze het hier niet doen , heb dat gemeld.

Ja dingen kopen van andere mensen privé weet je nooit met wie je te maken hebt. Winkeliers zijn iets beter beschermd vermoed ik op dit gebied ? Maar ik heb op die verkoop side ook negatieve kritiek gehad van een verkoper die me als gevaarlijk zag omdat ik niet had geageerd. En toen ben ik daar weg gegaan.

Hopelijk ben je een ervaring rijker , en dat kan er toe leiden dat je de volgende keer als je dan nog eens iets zou willen verkopen ? om je voorzorgen te nemen.

PS , Nee ik ben géén vogel bezitter (maar wel dieren vriend), alléén zit mijn tuin vol met Koolmezen en die voer ik Pinda's waar er verzot op zijn een lust voor het oog.

Terug naar “Consumenten Koop”