Kleding verkocht-koper eist geld terug?

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

Kleding verkocht-koper eist geld terug?

#1 , 18 apr 2019 21:59

Hoi iedereen,
Ik zit even met een klein vraagje.
Ik heb via een oproep op 2dehands.be een pakketje van meer dan 100 stuks kleding (merendeel splinternieuw en klein deel enkele x gedragen)verkocht aan iemand. Ze vroegen om specifieke zomerkleding dus ik heb hun verteld dat ik even tijd nodig heb om een selectie te maken omdat ik vele kledingdozen die ik opgeborgen had, moest uithalen en uitzoeken. Ik heb dus dan een mooi pakketje samengesteld van meer dan 100 stuks en verkocht vr een miniprijsje van 90€, zeker gezien de waarde en dat t merendeel nieuwe kleding was.

Nu Krijg Ik na de ophaling berichten en foto's van zogenaamde vlekken op de kleding (vlekjes daardoor ze zolang in de dozen zaten dus puur door t opbergen want de kleding zelf is nieuw) en zogenaamde scheuren. De koper wist op voorhand dat alles opgeborgen zat in dozen en dat er stukken tussenzaten die reeds gedragen waren dus die kleine scheur op die specifieke jurk had ik zelf niet gezien uiteraard en heb me daar dus ook voor verontschuldigd. Maar de paar gele vlekjes van t opbergen die je er trouwens zo uitkrijgt na t wassen, zijn toch niet mijn fout?? Los van t feit dat ik t zelf niet had gezien, ik had duidelijk aangegeven dat alles in dozen zat. En plus, ze komen niet rechtstreeks uit de fabriek he. Tis n particuliere verkoop en heb alles verkocht aan haar vr n kleine prijs omdat ze ze zo graag wilde.

Wat nu? Want ze dreigt en eist t geld terug of vraagt meer kleding. Wat is de beste oplossing want ze heeft de dozen zelf afgehaald en val nu dus uit de lucht. Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 18 apr 2019 23:42

Aangezien dit een particuliere verkoop is, kunt u die berichten gewoon negeren. Niet meer uw probleem.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 19 apr 2019 08:39

persoon had dit moeten zien en melden bij het ophalen. nadien zijn het voor de koper vijgen na pasen :-)

u moet de kleine niet terugnemen en al helemaal geen geld teruggeven?

Meld haar dat beleefd en vraag dat ze u verder niet meer lastigvalt. Als ze u blijft bestoken kan u dreigen met een klacht wegens belaging.

Reclame

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 apr 2019 11:43

Dank je wel vr jullie spoedige reacties, zeer vriendelijk! En nu weet ik idd wat doen ;-)

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 apr 2019 14:48

Beste,
Het krijgt Blijkbaar nog een staartje. Want nu beweert ze dat minstens 70 kledingstukken vlekken of scheuren hebben wat niet mogelijk is. Ze heeft bewijs zegt ze. Nadat ik dus zei dat ze me niet meer moet lastigvallen aangezien t n particuliere verkoop is en ze de kans had de dozen t3 checken bij afhaling (vond ze niet nodig), dreigt ze hiermee naar de politie te gaan aangezien het om bedrog gaat. Daarna vertelde ze dat ze weet waarover ze praat aangezien ze politieagente is (na gegoogle bleek dit onwaar te zijn ze is verzorgster in een rustoord). Ik heb de berichten genegeerd. En daarna stuurt ze dat ik nog van haar zal horen en dat ik de verliezer zal zijn aangezien ik zal opdraaien vr alle kosten bij t vredegerecht.

Wat nu?!

Ik begin me wel wat zorgen te maken aangezien ik geen zin heb in problemen en eerlijk ben. Zou zelfs nog t geld teruggeven om me de stress te besparen maar t gaat om t principe en haar gedrag? Wat doe ik nu t best?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 19 apr 2019 15:44

Afwachten

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 19 apr 2019 16:15

naar de politie stappen met het bericht dat ze zich uitgeeft voor agente

in deze tijden van terreur dreigingen etc lachen ze daar niet meer

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 apr 2019 17:52

Als ze dit in een mail heeft gezet dat ze agente is, kan je toch eens tot aan de politie mee gaan.
En zoals Drone reeds schreef daar lachen ze niet mee !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 apr 2019 19:58

Ja, ze dreigt nu dat ik nog van haar zal horen. En ja heb t bewijs in mn berichten wanneer ze beweert politieagente te zijn en dat ze hr collega's een pv zal laten opstellen. Want ze had tenslotte al mijn gegevens. (Adres afhaling en mijn naam staat op deurbel)
Dan doe je zoveel moeite om iemand blij te maken met nieuwe kleding vr n weggeefprijsje en dan krijg ik dit.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 apr 2019 21:25

Je kan ook de 90 euro naar haar hoofd gaan smijten😉

Franciscus
Berichten: 38590

#11 , 19 apr 2019 21:34

Zo spoedig mogelijk aangifte doen daar wordt al lang niet mee gelachen.
Los van de andere feiten is het zich aanmatigen van een titel of ambt en zeker in juridische cases niet zomaar iets ... kan tot enkele maanden effectieve gevangenisstraf opleveren

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#12 , 19 apr 2019 22:17

@Etak, ja ik had t zelfs nog overwogen vóór de dreigementen omdat ik geen zin heb in al dit gedoe. Maar dan na al die dreigementen en bangmakerij en vooral t feit dat ze beweert politieagente te zijn...? Wat denkt ze wel? Tis puur om t principe... sommige mensen he...

Estee
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#13 , 19 apr 2019 22:18

@Franciscus... dank je wel en ja, ik denk dat ik misschien toch even langs t politiekantoor ga. Al was t gewoon vr mijn gemoedsrust. T feit ook dat ze weet waar ik woon, baart me best wel zorgen.

Meeboo
Berichten: 1488

#14 , 23 apr 2019 11:07

Politie kan hier geen PV voor opstellen, is een burger rechterlijke zaak.

laat ze maar doen, en negeer haar gewoon

jefke007
Berichten: 1812

#15 , 23 apr 2019 12:23

Wel voor het zich uitgeven als politieagente kunnen ze een pv opstellen

Terug naar “Consumenten Koop”