Aankoop tweedehandswagen betaald maar na 3 weken geen wagen

Rafaelg
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aankoop tweedehandswagen betaald maar na 3 weken geen wagen

#1 , 11 apr 2019 18:18

Beste

Ik heb een wagen gekocht bij een handelaar op maandag 25 maart 2019 wagen gaan zien en betaald.
Heb 1 week moeten wachten tot de wagen gekeurd was.
Op maandag 1 april 2019 de wagen gaan halen net voor sluiting van de garage.
In de beschrijving van de wagen staat dat de wagen parkeersensoren heeft. Ik begrijp niet veel van wagens dus onderweg naar huis zoek ik de sensoren maar kan ze niet vinden.
Ik parkeer de wagen en doe de auto op slot nu blijft de radio gwn afspelen en gaat niet uit.

Volgende dag stuur ik een berichte met de vraag waar de sensoren zich bevinden. Mijn bericht word gelezen en genegeerd.

Ook stuur ik via mail het inschrijvingsbewijs door naar ethias.

De volgende dag wanneer ik de wagen start, start hij moeilijk want de batterij ging plat, en er komen ratelende geluiden van de wagen ook tijdens het rijden.
Dan krijg ik een mail van ethias das de wagen niet ingeschreven kan worden. Omdat het een attest van verlies is.
Dus rijd ik naar ethias en ze vertellen me dat ik naar brugge moet gaan om dat in orde te brengen. Ik woon zelf in antwerpen.

Ik bel de garage niemand neemt op. Ik laat iemand anders bellen en opeens wordt er toch opgenomen.

Ik vertel hem alle problemen en zeg hem dat ik de wagen morgen (vrijdag)zal binnnen brengen. Ik breng de wagen binnen en vraag of het mogelijk is om mijn geld terug te krijgen aangezien de wagen niet volgens beschrijving is (geen sensoren), kan niet ingeschreven worden, radio blijft hele nacht aan, en ratelende geluiden.
Na lang discussiëren vertelt meneer mij dat hij het aan de zaakvoerder zal vragen en me de volgende dag zal bellen.

Ik word niet gebeld en bel dan zelf maar.
Hij vertelt me dat er ergens in de beschrijving een zin staat ongeveer zoiets “mits voorbehoud van foutieve informatie”
En dat hij niets aan de sensoren kan doen. Nu heb ik heel de beschrijving van de wagen opgeslagen in pdf en helemaal nagelezen en er staat nergens zoiets. Heb hem ook een screenshot gestuurd waar het duidelijk niet instaat.
Dus hij vertelt me dat hij bezig is en dat hij me beetje later gaat terug bellen.
Ik werd niet gebeld.

Maandag bel ik zelf dan en meneer is alles in orde aan het brengen ook de papieren om in te schrijven. Ik vraag weer over de sensoren en weeral geen antwoord. Ik vraag dan om de zaakvoerder te spreken en blijkt nu dat toevallig de zaakvoerder niet aanwezig is en morgen ook niet zal zijn en blijkt ook dat hij met mijn vraag om de wagen terug te nemen niet tot de zaakvoerder is geweest.

Hij zegt me dat hij me zal bellen woensdag in verband met de sensoren.

Ik krijg een brief van de DIV woensdag en meneer heeft de wagen zonder mijn toestemming ingeschreven op mijn naam.

Nu vandaag bel ik weer en vraag om de zaakvoerder. Die was in lunch en ging me bellen. Werd niet gebeld. Heb dan terug gebeld en terug mijn verhaal gedaan en nu terug ging ik gebeld worden en nog steeds geen telefoon gehad.

Wat moet/kan ik nu doen
Zit nu al bijna 3 weken zonder wagen en krijgt geen duidelijk antwoord van niemand.
Sorry voor het lange bericht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 11 apr 2019 20:08

Het relaas dat je zopas neergeschreven hebt, schrijf je nogmaals neer, en je stuurt dit per aangetekende zending naar de garage.
Je eist je geld terug wegens het malafide verkopen van een wagen aan u, verhoogt met de kosten voor BIV die je aan uw been zult hebben.

Geef ze tijd tot eind april om te betalen.

Daarna zal het rechtbank worden.

Rafaelg
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 apr 2019 18:16

Hoe weet ik hoeveel de kosten van de DIV zijn?
Heb gisteren nogmaals gebeld en terug hetzelfde.

Alvast bedankt.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 apr 2019 19:00

Gaat het ontbreken van deze sensoren voldoende zijn voor de koop te annuleren ??

Als dit nu eenmaal een model is zonder sensoren wat dan ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 12 apr 2019 19:56

Was dat de aankoop van een spiksplinter nieuwe wagen of een tweedehands?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 apr 2019 20:00

@mava
De garage houder heeft naar de keuring mee geweest en de klant heeft een week moeten wachten !!
Heb 1 week moeten wachten tot de wagen gekeurd was.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Rafaelg
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 apr 2019 20:40

Gaat het ontbreken van deze sensoren voldoende zijn voor de koop te annuleren ??

Als dit nu eenmaal een model is zonder sensoren wat dan ??
He stond duidelijk in de beschrijving, maar het gaat niet specifiek om de sensoren. Het gaat erom ik wacht 1 week op een wagen dan kan ik de wagen niet inschrijven, ratelende geluiden na 1 dag, batterij gaat plat na paar uur stilstaan omdat er iets mis is met de bekabeling. En de wagen heeft ook geen parkeersenoren in tegenstelling tot de beschrijving.

Zit nu drie weken na aankoop zonder wagen. En heb dringend een wagen nodig.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 apr 2019 21:07

Ja men koopt een wagen om er mee te kunnen rijden .

Dus zoals al geschreven eerst een AANGETEKENDE brief sturen dit is priortijd.

Hoog uit 5 dagen geven om alles in orde te maken of je centen terug .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1679

#9 , 13 apr 2019 12:06

bellen bellen bellen!!!
wat is er mis met een aangetekende ingebrekestelling??

Terug naar “Consumenten Koop”