Aankoop wagen

Sndrr
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Aankoop wagen

#1 , 05 apr 2019 09:27

Dag Allen,

Augustus 2018 - een nieuwe wagen aangekocht ter vervanging van total loss (Ongeval in recht) Bij X (MET 24 MAANDEN GARANTIE) Ook de vorige wagen is daar aangekocht.

Oktober/November 2018 - Ik ben liefhebber van BMW en ik hou er ook van om de wagen wekelijks te poetsen met allerlei producten daarom had ik besloten om de wagen
eens totaal onder handen te laten nemen en de waskrassen, lakfouten uit de wagen te halen met daarna een keramische coating als bescherming zodat de wagen terug nieuwstaat was. Ik kreeg toen een overwacht telefoontje waarbij men zegt dat de wagen herspoten is op de achterflak. Per direct contact opgenomen en vertelde mij dit eens na te kijken. Maar tervergeefs geen reactie meer gekregen.

Maart 2019 - De wagen terug laten onderhanden nemen maar deze keer door een professional waarbij ik per direct ook reactie kreeg na een lakmeting dat de wagen wel degelijk herspoten is geweest op de achterflak, koffer, diffuser en mogelijks zelf de bumper en motorkap. Er zijn sporen van resten lak/verf te vinden op de wagen en stofdeeltjes waarbij ik fotografisch bewijs heb. Ook kreeg ik vocht/water in het achterlicht
aan de kant van de herspoten delen. Dit lijkt mij toch allemaal zeer toevallig? De dichting tussen het achterlicht in vergelijking met de anderkant was ook aanzienlijk groter. De wagen heeft duidelijk een ongeval gehad en is op een zeer onprofessionele manier herstelt geweest.

Terug contact opgenomenen hielden mij terug gewoon aan het zelfde lijntje. Ondertussen had ik een afspraak voor onderhoud van de wagen op 01//04/2019 Dit per duidelijk gemeld en er werd gewoon gelachen in het gezicht er kon toch niets aan gedaan worden.

Het achterlicht is hersteld in X garantie, wat uiteraard een correcte manier van zaken is maar bij ophaal van 02/04/19 na kleine inspectie was er toch een barst aan de binnenkant van het achterlicht.

Er is mij voorgesteld geweest de stofdeeltjes te verwijderen, en lak inspectie maar ik had liever niet dat er herstellingen zouden gebeuren omdat de wagen in een keramische coating staat en er ook gepolijste werkuren aan zijn geweest van om en beide 2000€.

De verdoezelde schade is er nog steeds en vraag dan ook een alternatieve compensatie van de leed die ik ondertussen al heb ondernomen.
Ik krijg ook daar geen reactie op, enkel als ik zeg dat ik verdere stappen zal ondernemen of een andere manier zal vinden om te benaderen krijg ik als antwoord: Niet dreigen, dit komt niet zo goed over.


Wat zou ik hier aan kunnen doen indien het zo ver komt?

Bedankt!
Laatst gewijzigd door Sndrr op 05 apr 2019 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 apr 2019 09:38

Probeer eens de naam van de garage weg te doen, dit kan je in problemen brengen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sndrr
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2019 09:44

Probeer eens de naam van de garage weg te doen, dit kan je in problemen brengen .
Excuseer. Aangepast

Reclame

Sndrr
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 apr 2019 10:13

Maart 2018 zou Maart 2019 moeten zijn, net opgemerkt maar kan voorlopig niet aanpassen mijn excuses!

tekst aangepast JurecaBE moderator

lukasi
Berichten: 1141

#5 , 05 apr 2019 10:25

Heb je al op officiele wijze hen in gebreke gesteld?
Want zeggen tegen de garage is niet voldoende, je moet aantoonbaar kunnen bewijzen dat je klacht al van november 2018.

Sndrr
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 apr 2019 17:28

Heb je al op officiele wijze hen in gebreke gesteld?
Want zeggen tegen de garage is niet voldoende, je moet aantoonbaar kunnen bewijzen dat je klacht al van november 2018.
Ik heb ze persoonlijk al benaderd, telefonisch,..
Wat bedoeld u met officiële wijze Briefwisseling?

Ik heb telefonisch contact opgenomen in november 2018 en ook via Facebook (berichten) ken ik de verkoper in kwestie.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 apr 2019 17:59

Lukasi bedoelt officieel met een aangetekende brief hun in gebreke stellen .

En dan kan je onderhandelen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sndrr
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 apr 2019 18:54

Lukasi bedoelt officieel met een aangetekende brief hun in gebreke stellen .

En dan kan je onderhandelen !
Will do.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 05 apr 2019 21:11

Normaal koopt u een tweedehandswagen in de staat waarin die zich bevindt.

Is er bij verkoop misschien gesteld dat de wagen ongevalvrij was ? En kan u dat bewijzen ?

Sndrr
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 apr 2019 09:38

Normaal koopt u een tweedehandswagen in de staat waarin die zich bevindt.

Is er bij verkoop misschien gesteld dat de wagen ongevalvrij was ? En kan u dat bewijzen ?
Dat weet ik. Dit gaat om een officiële bmw garage waarbij auto's in ongeval niet verkocht mogen worden in Premium Selection en gaat om een jonge occasie van 1 jaar oud.

Ik kan enkel bewijzen aan de staat van de lak dat er toch iets met gebeurd is. Wegens herspoten en krassen die zich onder het vernis bevinden en alsook het achterlicht water en vocht had aan de binnenkant.

Als ik navraag doe op ongevalvrij bewijs zou de persoon in kwestie dit nakijken maar laat verder niets meer horen. Twee maal al geprobeerd

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 06 apr 2019 11:03

Normaal als deze enkel blik schade was en de stukken vernieuwd zijn op een deskundige manier kan dit toch geen probleem geven.

Wat natuurlijk geen afbreuk doet als je een overeenkomst geeft dat het een ongeval vrije wagen is, dan moeten ze zich er ook aan houden, of een tegemoetkoming geven .

En een officiële dealer wat zegt dit in deze sector ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 06 apr 2019 12:14

Kan ook een nieuwe wagen zijn die bij transport of in de garage lakschade en/of andere lichte schade aan de achterkant heeft opgelopen. Daarom werd die nog niet uitgeblutst, enkel herspoten

jef007
Berichten: 1680

#13 , 06 apr 2019 20:04

misschien even contact nemen met officiele invoerder?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 06 apr 2019 20:15

officiële invoerder wat heeft die met een tweedehandswagen te maken ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 07 apr 2019 09:08

Die zou de garage op de vingers kunnen tikken. En bij herhaalde inbeuken de concessie afpakken.
Heb dat ooit geweten met mijn oude VW garage. Kreeg geen nieuwe wagens meer geleverd omdat er al gedurende jaren onregelmatigheden waren vastgesteld. Ook zwarte verkoop. Maar er waren blijkbaar nog een hele rits andere zaken had ik achteraf vernomen. Is dan ook uiteindelijk in failliet verklaard.

Terug naar “Consumenten Koop”