Contract huur brandblusser opzeggen

finchy
Topic Starter
Berichten: 14

Contract huur brandblusser opzeggen

#1 , 03 apr 2019 09:13

Hoi iedereen

Mijn moeder heeft al menige jaren een contract bij x, een bedrijf dat brandblussers verhuurt, inclusief onderhoud. Zij wil hier nu van af en belde met hen om het contract op te zeggen. Zij zeggen dat mijn moeder echter eerst nog moet betalen voor een nieuw jaar daar de opzeg 3 maanden op voorhand moet gebeuren (nieuwe termijn gaat in vanaf maart) en dat de opzeg per aangetekend schrijven moet gebeuren. Klopt dit? Ik heb de voorwaarden gelezen en daar staat inderdaad hetzelfde maar ik dacht, naar analogie van telecomcontracten dat dit eender wanneer kon opgezegd worden?
Iemand die mij raad kan geven?
Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 apr 2019 11:51

Je zal moeten volgen wat er in hun algemene voorwaarden staat. Een brandblusser is nog geen telefoon.

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 03 apr 2019 11:54

Brandblussers zijn geeeen telecom ;-). Contractuele opzegvoorwaarden zijn te respecteren. En ja; AS te sturen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”