Leasing auto

Chantal7
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Leasing auto

#1 , 25 mar 2019 11:15

Hallo ,
In december teken ik een bestelling en op het zelfde moment , aanvraag leasing voor die wagen , bij de maatschappij van garage . Leasing stuurt papieren op , met in orde te brengen zaken , en de vermelding dat papieren correct moeten in orde zijn voor dat de wagen kan besteld worden !
Er duiken ondertussen problemen op ivm electriciteitsnet van garagebox voor opladen e- wagen . Ik meld dit aan de leasings maatschappij en zij stellen voor het contract niet in orde te brengen , aangezien de wagen oas kan besteld worden na ondertekening leasing papieren .
Nu drie maand later , belt de garage mij om te zeggen dat de wagen er staat en hoe ik hem zal financieren ???
Nochtans heeft de leasings maatschappij naar de verkoper een mail gestuurd en document dat hij de wagen pas mag bestellen na getekend contract leasing !

De garage zegt dat hij daar geen binding mee heeft en het voor hem niet uitmaakt , hoe de auto aangekocht wordt ????

Advies aub
Dank u 😊

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mar 2019 11:25

het kopen en financiering zijn twee verschillende zaken.

Voor de garage is het wel om het even hoe je die wagen betaald en vanwaar u het geld haalt, dit is zijn probleem niet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 25 mar 2019 11:57

Is het niet de leasingmaatschappij die de wagen koopt, en eigenaar is/wordt ? Of vergis ik mij schromelijk ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mar 2019 12:41

Is het niet de leasingmaatschappij die de wagen koopt, en eigenaar is/wordt ? Of vergis ik mij schromelijk ?
Er zijn verschillende leasingcontracten voor privé mensen .
TS schreef !
In december teken ik een bestelling en op het zelfde moment , aanvraag leasing voor die wagen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5415

#5 , 25 mar 2019 12:49

Je hebt eigenlijk 2 auto s gekocht. Een via de garage en een via de leasemaatschappij (die blijkbaar nog niet besteld is)

Ga praten met de leasingmaatschappij doch weet dat zij hun auto s kopen met grotere kortingen dan wat jij bij de garage kan krijgen. Evalueer dan de verschillende opties op de minst nadelige.

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#6 , 25 mar 2019 14:39

Er zijn natuurlijk geen twee wagens gekocht.
Bij een leasing bestelt een klant (natuurlijk persoon of rechtspersoon) een wagen.en vermeldt dat deze via leasing gefinancierd zal worden.
Dat is een contract tussen garage en klant.
Secundo contacteert de klant een keasingmaatschappij naar keuze. In dit geval heeft klant de doorverwijs van de garage naar hun gebruikelijke leasemaatschappij aanvaard.
Maar het al dan niet doorgaan van een tweede contract (dd leasing) heeft geen impact op de geldigheid van het eerste contract ( de aankoop).
Daar is enkel een verband als het aankoop contract werd ondertekend onder voorbehoud van aanvaarding leasing door die bepaalde maatschappij.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

GB2702
Berichten: 232

#7 , 25 mar 2019 19:35

heb verschillende jaren geleden ook een wagen gekocht via leasing. Heb toen een offerte moeten vragen en dan met deze offerte de leasingmaatschappij gecontacteerd. na goedkeuring van deze maatschappij hebben zij deze wagen besteld en werd deze afgeleverd in de garage van mijn keuze. heb dus in de garage geen bestelbon getekend. Ik denk dat hier dus de fout gemaakt is dat TS een bestelbon getekend heeft en zodoende dus ook een wagen besteld werd voor de TS.

Sirkii
Berichten: 5415

#8 , 25 mar 2019 20:44

Er is operationele leasing en financiele leasing. Bij beide koopt de leasinggever de auto ook al kies je zelf de garage van aflevering. Er zijn nog andere leasingvormen doch dit is off-topic.

TS gaf ook aan dat de leasinggever ging bestellen en eigenaar bleef van de wagen tot het einde van het contract. Bij financiële leasing ken je bij aanvang de afkoopsom. Bij operationele ken je pas op het einde van het contract de prijs waaraan de leasinggever optioneel wil verkopen.

Er zijn ook accountingverschillen doch dit is off-topic.

Er lijken dus wel degelijk 2 auto s besteld tenzij er nog geen contract was met de leasinggever. TS zal een oplossing moeten vinden om de garage te betalen of alsnog negotiëren met de leasinggever.

Chantal7
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#9 , 26 mar 2019 09:10

Hey hey ,
Super bedankt voor de reacties ! Ik probeer te overleggen met de garage .
En de leasings maatschappij .

Terug naar “Consumenten Koop”