Problemen 4jaar oude gasboiler

Marijke89
Topic Starter
Berichten: 18

Problemen 4jaar oude gasboiler

#1 , 20 mar 2019 18:57

Vier jaar geleden schakelden we van mazout over naar gas. naam verwijderd maakte bij ons een offerte. Op de offerte en bestelbon staat het type aangeduid dat zij zouden installeren namelijk een vaillant eco tec pro. Nu vier jaar later valt onze boiler steeds uit en zitten we in de kou en zonder warm water. We hebben iemand uit de buurt laten komen. Blijkt dat ze niet de pro hebben geinstalleerd maar de plus. Die is dus minder zwaar en zou blijkbaar slechts geschikt zijn voor een appartement. Ik heb een huis met twee verdiepingen. Ook is er geen expansievat voorzien waardoor we binnenkort opnieuw met stukken zouden zitten.
Nu heb ik gelezen dat naam verwijderd JurecaBE moderator failliet is verklaard maar ze hebben met dezelfde naam een firma voor zonnepanelen opgericht. Kunnen wij hier nog iets aandoen of zijn we daar te laat voor?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 20 mar 2019 19:56

Als u de firma in kwestie niet meer terugvindt, is het misschien tijd om een andere vakman aan te spreken. Over het verschil tussen wat u noemt een pro en wat u noemt een "tec" kan ik helemal niet meespreken. Maar zou het kunnen dat het voornaamste mankement is dat er een te klein expansievat geplaatst is? Dan kan gewoon een normaal expansievat plaatsen een groot deel van de oplossing bieden..
Bent u wel zeker dat die firma in faling gegaan is? Dan zou ik op niet teveel meer rekenen.

Anders eens een aangetekende brief sturen op hun adres, kan wonderen doen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2019 20:10

Ik weet niet of vaillant een pro heeft ?

Wel een excluse en een plus !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 mar 2019 20:17

Vraag eens aan Vaillant zelf om een technicus te sturen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 20 mar 2019 22:10

Met een ecotec-plus verwarmen wij een villa met 250 vierkante meter bewoonbare oppervlakte alsook een warmwaterboiler!
Als je het nummer van de fout die op het scherm verschijnt meedeelt kan ik u onmiddellijk zeggen wat er scheelt.
Het expansievat zit binnen de ketelmantel. Maar voor grotere circuits is het te klein en moet er een extern vat worden bijgeplaatst. Waarschijnlijk is het intern vat stuk en oorzaak van het stilvallen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 21 mar 2019 08:58

Een paar jaar geleden heb ik ook zo een ketel laten plaatsen in een appartementsgebouw met 3 appartementen. De installateur had geen extern expansievat voorzien, maar heb er wel op aangedrongen. Hij heeft het uiteindelijk, zonder bijkomende kosten, wel gezet, en nooit problemen gehad.

Terug naar “Consumenten Koop”