Aankoop keuken, bestelbon annuleren

Steven vh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop keuken, bestelbon annuleren

#1 , 20 mar 2019 18:01

Ik heb een offerte laten maken bij dsm, zij wilde geen keuken tekenen voor er een voorakkoord werd getekend met een geschatte prijs op. Er werd gezegd dat dit niet bindend is en er werden geen algemene voorwaarden toegelicht.
Dit werd op een bestelbon gezet en getekend door ons omdat we anders niet verder konden en ook de kortingen anders zouden vervallen en deze kortingen waren wel ok.
Is dit een bindend document of niet?
Als ik een beter voorstel heb van een andere firma kan ik dit dan annuleren?
Mvg steven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 mar 2019 20:12

Je hebt een bestelbon getekend, en dus een keuken gekocht. Om te annuleren, zal je de voorwaarden op de achterzijde (gewoonlijk) van die bestelbon moeten lezen

Steven vh
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2019 10:04

Dit had ik al verwacht, hoewel de firma dit anders heeft vermeld.
Op de bestelbon staan(achteraan) geen algemene voorwaarden, dit vind ik ook al raar.
Hebben ze dan hun wettelijke verplichtingen wel nagekomen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mar 2019 10:27

Art. VI.88. [1 Bij verkoop is elke onderneming verplicht een bestelbon af te geven wanneer de levering van het goed of de verlening van de dienst, of een deel daarvan, uitgesteld wordt en er door de consument een voorschot wordt betaald.
De gegevens van de bestelbon binden hem die de bon heeft opgemaakt, ongeacht algemene of bijzondere, andere of strijdige voorwaarden.

wat moet er op staan ?
Het betreft:

1/ de naam of benaming, het adres en in voorkomend geval het ondernemingsnummer;

2/de datum en het volgnummer van die bon;

3/een beschrijving die een zekere identificatie van het goed of de dienst mogelijk maakt;

4/ de eenheidsprijs, de hoeveelheid en de totale prijs;

5/ het bedrag van het betaalde voorschot;

6/ het saldo;

7/ de datum of termijn van de levering van het goed of van het verlenen van de dienst;
de handtekening van de onderneming.

bron :https://economie.fgov.be/nl/themas/verk ... /bestelbon

voor een keuken is men niet verplicht om de verkoopsvoorwaarden op een bestelbon te vermelden.

Het word geacht dat de verkoper dit zelf doet.

Voor de koop van een auto is dit wel verplicht
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”