Terugbetaling tickets ticketswap na wijziging datum en locatie evenement

thomasvdw
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling tickets ticketswap na wijziging datum en locatie evenement

#1 , 15 mar 2019 18:23

Ik heb enkele weken geleden tickets gekocht via ticketswap, maar dit evenement is verplaatst naar een andere datum en locatie. De tickets zijn gekocht via ticketswap secure wat wil zeggen dat het originele ticket van de verkoper ongeldig wordt gemaakt en de koper een geheel nieuw en uniek ticket ontvangt.

Ik vroeg mij af of ik hier recht heb op compensatie. Bij ticketswap laat men mij namelijk weten dat ik met hen geen verkoopscontract heb afgesloten en ik mijn tickets opnieuw moet proberen doorverkopen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 15 mar 2019 18:30

Rare uitleg, met wie zou u dan wel een verkoopscontract hebben afgesloten? De oorspronkelijke koper?

thomasvdw
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2019 18:30

Ze laten mij inderdaad weten dat ik een contract met de oorspronkelijke koper en niet met hen heb afgesloten.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 15 mar 2019 18:32

Dat kan, in dat geval fungeert ticketswap slechts als tussenpersoon. U zal dan de oorspronkelijke koper moeten aanspreken voor een compensatie.

thomasvdw
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2019 18:50

Het lijkt mij toch wel vreemd dat ticketswap slechts als tussenpersoon fungeert, terwijl ik niet het origineel gekochte ticket krijg. Zij maken namelijk het originele ticket ongeldig en verkopen een nieuw uniek ticket waardoor het mij logischer zou lijken dat ik met hen een verkoopovereenkomst heb afgesloten.

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 15 mar 2019 18:57

Het lijkt mij toch wel vreemd dat ticketswap slechts als tussenpersoon fungeert, terwijl ik niet het origineel gekochte ticket krijg. Zij maken namelijk het originele ticket ongeldig en verkopen een nieuw uniek ticket waardoor het mij logischer zou lijken dat ik met hen een verkoopovereenkomst heb afgesloten.
Een toegangsticket is in feite geen goed maar een dienst (recht op toegang), dus in principe veranderd er niets.

Terug naar “Consumenten Koop”