tickets tomorrowland

nwmlch
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

tickets tomorrowland

#1 , 15 mar 2019 14:08

wij hebben het volgende meegemaakt met de verkoop van de ticket van tomorrowland:

Wij staan in de virtuele wachtrij om tickets te kunnen aankopen, wij geraken binnen en kopen tickets aan die er nog resten. De volgende verkoopsdag proberen we het nog eens om een extra dag te kunnen kopen en we geraken binnen (weliswaar met dezelfde account waar we de week ervoor ook zijn binnen geraakt) en we kopen tickets voor de andere dag.

Wij betalen alles correct en registreren de namen.

Een week na onze registratie krijgen wij de melding dat Tomorrowland onze tickets annuleert (omwille dat we met 1 account meerdere tickets hebben kunnen aankopen) en ze houden 10 euro per ticket bij als 'annuleringskost'.

met als resultaat als onze tickets kwijt en toch ook wat geld kwijt.

Kan dit zomaar? Volgens hen hebben wij ons niet gehouden aan de regels (wij waren hier jammer genoeg ook niet van op de hoogte men zou toch denken als je niet met 1 account meermaals mag proberen om tickets aan te kopen dat dit ook dan niet zou kunnen...)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 15 mar 2019 14:36

U hebt de gebruikersregels toch gelezen en aanvaard bij registratie, zou ik denken?

nwmlch
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2019 14:40

jammer genoeg zijn deze 'regels' enkel te zien op hun website onder 'faq' en niet bij aankoop of registratie...

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 15 mar 2019 14:43

en u hebt nergens aan moeten vinken dat u met de regels akkoord bent gegaan? zou me verbazen dat een organisatie als tomorrowland dit niet voorzien heeft

LeenW
Berichten: 12825

#5 , 15 mar 2019 14:53

Eventjes snel nagekeken, direct bij het eerste blad van het registratieformulier:

Important: select all checkboxes to stay fully updated about Tomorrowland.
[ ] I accept the terms & conditions of my Tomorrowland account

nwmlch
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 mar 2019 14:56

ja dat kan best, maar nergens staat dat wanneer zij deze tickets annuleren er een kost zal worden aangerekend... ik had hierover al contact met FOD Economie en zij zeiden mij dat dit wettelijk niet mag om hiervoor een kost aan te rekenen wanneer zij de annulering doen...

LeenW
Berichten: 12825

#7 , 15 mar 2019 14:59

U hebt de regels overtreden, bijgevolg is de annulering door u gebeurd en zijn de kosten ook voor u.

nwmlch
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 mar 2019 15:05

dus ik kan zomaar iets verkopen, wat regels opstellen dan dit zelf (als verkoper) gaan annuleren en dan geld inhouden? beetje diefstal niet?

nwmlch
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 mar 2019 15:07

Bij ontbinding van de overeenkomst kunnen u geen kosten of
vergoedingen worden aangerekend. Indien u reeds een voorschot of de volledige prijs betaalde, moet de
onderneming u dat bedrag binnen 30 dagen volledig terugbetalen.

Dit antwoord had ik reeds verkregen...

LeenW
Berichten: 12825

#10 , 15 mar 2019 15:09

dus ik kan zomaar iets verkopen, wat regels opstellen dan dit zelf (als verkoper) gaan annuleren en dan geld inhouden? beetje diefstal niet?
Nee, dat is een klassieke vergoeding voor de geleden schade (tijd, administratie, etc.). Tien euro voor een ticket van [wil ik het zelfs nog weten?] is ook echt niet buitensporig.

nwmlch
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 mar 2019 15:12

Wij zijn 80 euro kwijt voor niets en wij moeten hiervoor ook gaan werken.
Mevrouw LeenW als dit uw reacties zijn kan u beter niets schrijven toch bedankt!

LeenW
Berichten: 12825

#12 , 15 mar 2019 15:18

Wij zijn 80 euro kwijt voor niets en wij moeten hiervoor ook gaan werken.
Mevrouw LeenW als dit uw reacties zijn kan u beter niets schrijven toch bedankt!
Sorry, ik had niet meteen begrepen dat u de wettelijke matigingsbevoegdheid (art. 1231, §1 BW) zelf al volledig doorgenomen had.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 15 mar 2019 16:32

wij moeten hiervoor ook gaan werken.
En de organisator moet ook volk aan het werk zetten om uw tickets de annuleren. Dat kost ook voor hem werk. Temeer omdat jij in de fout bent gegaan.

nwmlch
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#14 , 15 mar 2019 16:59

zij hebben ons wel zelf tot 2 x toe toegelaten in hun wachtrij om die tickets te kunnen kopen, ik zie daar weinig fout in... ma soit

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#15 , 17 mar 2019 11:56

The maximum number of tickets that may be purchased during the pre-sale period in Belgium is 5 Full Madness Passes, 5 day tickets or DreamVille Packages for 5 persons (except Friendship Packages). During the global pre-sale and World-Wide ticket sale period the maximum number of tickets that may be purchased is 4 Full Madness Passes, 4 day tickets or DreamVille Packages for 4 persons. These numbers are a maximum amount of tickets throughout the whole sale period and may not be cumulated in different sales moments. The Organiser reserves the right to cancel any order in deviation of the foregoing. In case the Organisation chooses to refund all orders or one of the orders, the Organiser will refund the Main Buyer the purchase price, after deducting the Ticket Refund Fee
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Consumenten Koop”