Pagina 1 van 1

Eneco foute eindafrekening, 8 maanden later factuur! Betalen?

Geplaatst: 14 mar 2019 11:29
door Comelleke
Ik ben in mei vorig jaar veranderd van gasleverancier Eneco naar Octa+. Ik heb toen een eindafrekening gekregen van 226€ in mijn voordeel en heb het ook ontvangen.
Half januari dit jaar, dat is 8 maanden nadat ik bij hun weg was, krijg ik via mail een gecorrigeerde eindafrekening, 152€ te betalen!! Hun verklaring, ze hebben een periode niet aangerekend door een blokkering in hun systeem!

Ben ik verplicht dit nog te betalen??

Hoe kan ik nagaan of dit nu allemaal wel klopt?

Graag jullie advies aub.

Re: Eneco foute eindafrekening, 8 maanden later factuur! Betalen?

Geplaatst: 14 mar 2019 11:34
door Didymus
U kan dit toch narekenen aan de hand van de meterstanden? Facturen voor nutsvoorzieningen verjaren pas na 5 jaar.

Re: Eneco foute eindafrekening, 8 maanden later factuur! Betalen?

Geplaatst: 14 mar 2019 11:54
door denlowie
Beter dat je dit betaald eer er veel kosten erbij komen !

Ten minste als je dit moet betalen natuurlijk .

Re: Eneco foute eindafrekening, 8 maanden later factuur! Betalen?

Geplaatst: 14 mar 2019 13:49
door bosprocureur
Een mogelijke piste : ik heb het ooit meegemaakt (bij een kennis dus :) )bij de bekendste energiemaatschappij dat ze , een paar na de slotfactuur, ineens supplementen begonnen te vragen. Meerdere facturen zelfs.

Tot bleek dat ze waren gaan narekenen, en dat er ten onrechte kortingen voor invaliditeit zouden toegekend zijn. Ze hadden gewoon het rijksregister gecheckt, na maanden dus, en op dat adres geen personen met recht op korting gevonden. Die kennissen woonden daar inderdaad niet meer sinds hun overlijden :shock: En dat kost een hoop argumentatie om een energiemaatschappij die fout te doen inzien.