Eneco foute eindafrekening, 8 maanden later factuur! Betalen?

Comelleke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Eneco foute eindafrekening, 8 maanden later factuur! Betalen?

#1 , 14 mar 2019 11:29

Ik ben in mei vorig jaar veranderd van gasleverancier Eneco naar Octa+. Ik heb toen een eindafrekening gekregen van 226€ in mijn voordeel en heb het ook ontvangen.
Half januari dit jaar, dat is 8 maanden nadat ik bij hun weg was, krijg ik via mail een gecorrigeerde eindafrekening, 152€ te betalen!! Hun verklaring, ze hebben een periode niet aangerekend door een blokkering in hun systeem!

Ben ik verplicht dit nog te betalen??

Hoe kan ik nagaan of dit nu allemaal wel klopt?

Graag jullie advies aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 14 mar 2019 11:34

U kan dit toch narekenen aan de hand van de meterstanden? Facturen voor nutsvoorzieningen verjaren pas na 5 jaar.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mar 2019 11:54

Beter dat je dit betaald eer er veel kosten erbij komen !

Ten minste als je dit moet betalen natuurlijk .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 14 mar 2019 13:42

Hoe kan ik nagaan of dit nu allemaal wel klopt?
Aan de hand van de meterstanden
Bij veranderen leverancier moest je de meterstanden toch doorgeven ?

Je weet wat er periodiek al gefactureerd was voordien door Eneco
Je weet wat hun afrekening nu is, en wat de vorige was , en op basis van welk verbruik die opgesteld zijn.

Dan kan je toch gaan rekenen ?

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 14 mar 2019 13:49

Een mogelijke piste : ik heb het ooit meegemaakt (bij een kennis dus :) )bij de bekendste energiemaatschappij dat ze , een paar na de slotfactuur, ineens supplementen begonnen te vragen. Meerdere facturen zelfs.

Tot bleek dat ze waren gaan narekenen, en dat er ten onrechte kortingen voor invaliditeit zouden toegekend zijn. Ze hadden gewoon het rijksregister gecheckt, na maanden dus, en op dat adres geen personen met recht op korting gevonden. Die kennissen woonden daar inderdaad niet meer sinds hun overlijden :shock: En dat kost een hoop argumentatie om een energiemaatschappij die fout te doen inzien.

Terug naar “Consumenten Koop”