Kortingsbonnen

Kathleenn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kortingsbonnen

#1 , 13 mar 2019 12:51

Momenteel loopt er een kortingsbonnenactie bij Match. Je kan 4 stickertjes kleven met de kortingen van 10, 15, 20 en 30% korting op 1 artikel. In de kleine lettertjes staat dat elke sticker slechts eenmaal door de klant gebruikt mag worden. Nu heb ik verschillende reeksen bonnen. Vandaag maakte de kassabediende een probleem dat ik gisteren ook al gebruik had gemaakt van bonnen. Maar mijn redenering was, ik ben opnieuw klant en gebruik opnieuw een reeks bonnen, dus niet dezelfde bonnen van gisteren, want die moet je trouwens afgeven aan de kassa. Het zijn dus nieuwe bonnen en ik ben opnieuw klant. Mogen zij de korting weigeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 13 mar 2019 13:18

Wat staat er letterlijk in de kleine lettertjes ?
Als er staat "elke sticker mag slechts éénmaal gebruikt worden" mag je nog eens stickers gebruiken. Als er staat "elke klant mag slechts éénmaal een reeks stickers gebruiken" mag je niet meer.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Kathleenn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2019 16:34

Er staat letterlijk "elke sticker mag slechts eenmaal door de klant worden gebruikt".

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 14 mar 2019 11:27

In dat geval kan u mijns inziens op uw strepen staan: u gebruikt elke sticker slechts eenmaal.

Zeker als u kan aantonen dat u een tweede reeks stickers hebt (en dus niet de stickers van de dag ervoor eraf geprutst hebt en opnieuw gebruikt) zou ik aandringen, en evt winkelverantwoordelijke erbij vragen
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Sirkii
Berichten: 5395

#5 , 14 mar 2019 12:33

“Elke klant” wil mi zeggen “elke klantenkaart”. k Veronderstel dat je die bonnen enkel kon gebruiken in combinatie met je klantenkaart.

Oplossing (als de promo ook geldt voor nieuwe klantenkaarten): nieuwe klantenkaart vragen op naam van bv partner, ... Heb dit al verschillende keren gedaan (bij andere ketens) om interessante promo s meerdere keren mee te nemen ;-)

Terug naar “Consumenten Koop”