Misleiding aankoop tweedehandswagen

Varsenare
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Misleiding aankoop tweedehandswagen

#1 , 12 mar 2019 19:27

Ik heb een tweedehandswagen gekocht en voel mij misleid en bedrogen.
Afgaande op de beschrijving (waarop vermeld met volledige onderhoudshistorie) heb ik de boorddocumenten niet gecontroleerd.
Inschrijvingsdatum 01/11 en 63500 km.
Auto zag er algemeen heel goed uit.
Na levering keek ik thuis naar de documenten en waren in het Pools, dus geimporteerde auto gekocht waarvan ik niet op de hoogte was, met bouwdatum 2009, en Pools onderhoudboekje niet ingevuld. Op Car-pass kloppen ook enkele km standen niet. Airco werkt niet en bij navraag blijken nog 3 terugroepacties open te staan. Dit is dus helemaal niet in orde! 2 maal geld teruggevraagd maar wil dit niet doen, hij biedt mij jaar extra garantie aan (wat ben ik daar mee ?) of overname indien daar andere auto kopen mits opleg (nooit van mijn leven)
Is dit effectieve misleiding en wat zijn mijn rechten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 mar 2019 20:13

Waar heb je die gekocht? Bij een particulier of een autohandelaar?
Indien een particulier heb je geen recht op waarborg. Bij een handelaar heb je 2 jaar,.

Varsenare
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2019 09:06

Ik heb deze auto bij een autohandelaar gekocht.
Hij wil mij 2 jaar garantie geven ( 1 jaar staat op de factuur ) en nog 1 jaar tussen ons zegt hij (dus niet op papier)
Op de factuur staat 1 jaar garantie op vaste onderdelen motor .
Wat betekent de feitelijke garantie dan ?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”