Art. 1382. Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.
Elke daad. Hoeveel duidelijker kan de wetgever het maken?
Art. 1382. Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.
Dan heeft uw zoon geluk gehad (iPhone kwam waarschijnlijk niet van buiten de Schengen zone. Indien wel, heeft uw zoon héél veel geluk gehad.)Twee jaar geleden heeft mijn zoon zich laten oplichten door een particulier die een iPhone verkocht, was een namaak.
Ermee naar de politie geweest, zoon was iPhone kwijt (geen boete) en verkoper is gestraft.
Ik meen hier al dikwijls gelezen te hebben:Elke daad. Hoeveel duidelijker kan de wetgever het maken?
Ik wacht af op reactie van het ECC. Ik vind het schandalig dat ik hiervoor een boete krijg terwijl het niet met opzet was, ik moest het merk 'casio' er niet op hebben staan dus heb ik speciaal gezocht naar een advertentie zonder het merk erop zodat ik ook zeker niet in de problemen kwam. Nu blijkt dat het toch geen verschil maakt.
Nee particulier in Belgie.Dan heeft uw zoon geluk gehad (iPhone kwam waarschijnlijk niet van buiten de Schengen zone. Indien wel, heeft uw zoon héél veel geluk gehad.)Twee jaar geleden heeft mijn zoon zich laten oplichten door een particulier die een iPhone verkocht, was een namaak.
Ermee naar de politie geweest, zoon was iPhone kwijt (geen boete) en verkoper is gestraft.
Belgische douane stellen vast en een private Nederlandse instelling (SBN) stelt u een minnelijke regeling voor, vind is toch eigenaardig.het probleem bij winkeldiefstallen is het feit dat men voorstelt om de politie er niet bij te halen in ruil voor een bedrag. Dat mag idd niet, itt wat Gebruiker21 zegt. Dat is hier echter totaal niet aan de orde.
Het is NA de vaststelling van de feiten door de douane dat men een minnelijke regeling voorstelt. Geen enkel juridisch probleem.
Ik spreek enkel over het vergoeden (dus gewoon betalen) van de goederen die de dief wou stelen. Niet over een "bijkomende administratieve vergoeding", laat dit duidelijk zijn!het probleem bij winkeldiefstallen is het feit dat men voorstelt om de politie er niet bij te halen in ruil voor een bedrag. Dat mag idd niet, itt wat Gebruiker21 zegt. Dat is hier echter totaal niet aan de orde.
Nogal logisch dat de douane hier dan niet tussenkomt, hé... Had deze van buiten de Schengenzone gekomen, had je een héél ander verhaal gehad, wees maar zeker...Nee particulier in Belgie.
Daar is niets eigenaardigs aan. Het juristenkantoor / advocatenkantoor dat de merkbescherming in de Benelux opvolgt is gewoon in Nederland gevestigd. Aangezien er geen aparte Belgische merken bestaan, enkel EU-merken en Beneluxmerken valt het vaak voor dat 1 kantoor verantwoordelijk is voor de Benelux-markt. Als het daadwerkelijk tot een procedure zou komen, zal een Belgische advocaat het overnemen.Belgische douane stellen vast en een private Nederlandse instelling (SBN) stelt u een minnelijke regeling voor, vind is toch eigenaardig.