X weigent garantie te erkennen

FrederikVDW
Topic Starter

Re: X weigent garantie te erkennen

#46 , 12 feb 2011 19:02

U hebt uw werk mailadres gebruikt???
Ja voor eenmalige emails gebruik ik soms mijn werkadres. Dit zou echter niet mogen dat ze een prive-aangelegenheid op mijn manager projecteren. Ale das nu toch de meest achterbakse en kinderachtige actie die ze konden vinden.

De email gericht aan mijn baas had hij ook al aan mij gestuurd maar ik had er niet meer op gereageerd. Maar dan nog heeft hij heel wat opzoekingswerk moeten doen om aan zijn adres te geraken. Dus is een zeer bewuste actie geweest.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#47 , 12 feb 2011 19:18

Enig idee hoe hij daar is achtergekomen???
Mag je je email adres gebruiken van uw werk want als het mag staat je heel wat sterker en kan je het ook gebruiken.

FrederikVDW
Topic Starter

#48 , 12 feb 2011 19:24

Mag je je email adres gebruiken van uw werk want als het mag staat je heel wat sterker en kan je het ook gebruiken.
Ja op de bedrijfswebsite is dit te vinden. Is wel ff zoeken dan achter organogram. Of ik het mag gebruiken weet ik niet, nu ja manager maakte er alleszins geen probleem van.

Maar t is natuurlijk wel schandalig dat ze dit doen.

Iemand enig idee hoe lang het duurt tegen de FOD economie in actie schiet?

Reclame

Gebruiker34

#49 , 12 feb 2011 19:46

Ja op de bedrijfswebsite is dit te vinden. Is wel ff zoeken dan achter organogram. Of ik het mag gebruiken weet ik niet, nu ja manager maakte er alleszins geen probleem van.

Binnen een termijn van een maand ontvangt u een reactie van de Cel Bemiddeling. Verwacht er uiteraard niet teveel van.

RonnyKing

#50 , 12 feb 2011 20:11

Is inderdaad meestal achter een maand. Gelukkig deed je manager niet moeilijk. :mrgreen:
Misschien in het vervolg je privé adres gebruiken? :)

mapleleiah

#51 , 13 feb 2011 14:19

Een kleinhandel biedt ook niet altijd garantie op goede service, hoor!!! Net zoals niet elke keten daar slecht in is ... dat weet ik uit eigen ervaring. Helaas is de hier vermelde keten nu echt wel een heel slechte plaats om zo'n apparatuur te kopen, tenzij je het van een merk koopt dat je rechtstreeks mag contacteren voor herstelling ...

Lenny
Dat klopt, maar een kleine zaak met slechte service of onbekwaam personeel zal niet lang blijven bestaan en wellicht door een betere vervangen worden. Grote Multi-electronica zaken kunnen aan deze service hun voeten vegen aangezien hun grootste aantrekkingskracht bestaat uit het kunnen aanbieden van identiek dezelfde producten als een kleinhandel maar aan een merkbaar lagere prijs dankzij hun bulk-aankopen.
Ik ken nochtans een paar zaken hier in de wijde omtrek die onlangs een bijzonder luizige service nog altijd bestaan! Het probleem is dat vele klanten niet eens beseffen dat ze in het zak worden gezet, vooral omdat ze de valse indruk hebben dat een kleine zaak altijd beter is. Ze kennen weinig van bv. computers en geloven dan maar de "expert" die zegt dat de herstelling buiten garantie valt omwille van dit of dat. Ik ken zelfs mensen die ondanks het feit dat ze al een paar keer bedrogen zijn geweest door zo'n zaak, er nog altijd naar teruggaan!!!

Maar soit ... dit is hier de discussie niet.

Ik kan de OP alleen maar aanraden door te bijten en VEEL geduld te hebben. Heb zelf ooit 11 maanden nodig gehad om mijn gelijk te halen bij een luchtvaartmaatschappij die het bij een zware vertraging losjes had genomen met haar verplichtingen. Velen hadden het al opgegeven, maar ik heb me erin vastgebeten en kreeg na 11 maanden eindelijk een vergoeding.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#52 , 14 feb 2011 13:55

Dit in CC zetten van de baas, is dit op zich niet strafbaar? Of de TS nu al dan niet zijn werk e-mail adres gebruikte om die zaak te behandelen, geeft dit de manager van de keten het recht op zijn baas in CC te zetten? Volgens mij is dit niet helemaal kosjer. Misschien op zoek gaan naar een e-mail adres van het "hoger management" van de bewuste keten, en het gedrag van de manager ter sprake brengen (voeg gerust een link naar dit topic toe).

Ik kan me voorstellen dat MM niet gediend is met dergelijke slechte reclame, en kinderachtig gedoe van MM-medewerkers, zeker niet als deze zaken op een druk bezocht forum als dit terecht komen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

RonnyKing

#53 , 14 feb 2011 19:26

Dit in CC zetten van de baas, is dit op zich niet strafbaar? Of de TS nu al dan niet zijn werk e-mail adres gebruikte om die zaak te behandelen, geeft dit de manager van de keten het recht op zijn baas in CC te zetten? Volgens mij is dit niet helemaal kosjer. Misschien op zoek gaan naar een e-mail adres van het "hoger management" van de bewuste keten, en het gedrag van de manager ter sprake brengen (voeg gerust een link naar dit topic toe).

Ik kan me voorstellen dat MM niet gediend is met dergelijke slechte reclame, en kinderachtig gedoe van MM-medewerkers, zeker niet als deze zaken op een druk bezocht forum als dit terecht komen.
een baas in cc zetten is in ieder geval niet strafbaar. Als je mailt vanop je werk geef je aan dat het onderwerp ofwel mag ofwel van professionele aard is.
Je geeft aan dat je eenmalig gemaild hebt maar aan het aantal mails dat je hier al gepost hebt zal dat wel niet eenmalig zijn...
Nu ik zou terug mailen met zijn baas in CC. Wacht gewoon af wat Economische inspectie zegt. Vraag ook bewijzen op?

Vandebos

#54 , 14 feb 2011 21:23

Gewoon in reserve houden... die mail. Is enkel wat "stoefen" van "zie wat ik kan en durf"... kleuterschoolgedrag.

Ook niet vergeten dat iedere zaak van deze keten een zelfstandige entiteit is...

FrederikVDW
Topic Starter

#55 , 06 apr 2011 09:55

Hoi,

Heb zowel van Test-aankoop als de FOD economie gelijk gekregen in mijn zaak. Beied geven echter advies maar nemen de zaak niet op zich. Een eerst advies was om hen een aangetekende brief te sturen. Heb dit dan ook gedaan en ze een maand tijd gegeven om te reageren.

Behalve een telefoon dat mijn computer zich nog bij hun staat heb ik hier geen reactie op gekregen. Een volgende stap wordt dus het vredegerecht maar hoe begin ik hieraan?

Thanks voor de hulp.
Frederik

Gebruiker34

#56 , 06 apr 2011 15:26

Je kunt eerst de verkoper in verzoening roepen voor de vrederechter. Dit is dus volledig gratis. Hiervoor kun je terecht bij de griffie van het vredegerecht. Weet wel dat de tegenpartij vrij is om er al dan niet naartoe te gaan.

Als er geen akkoord komt, dan zal je moeten dagvaarden. Hiervoor moet je een deurwaarder contacteren. De kosten daarvan (ongeveer 125 euro) moet je voorschieten. Of oproepen met een verzoekschrift, dit is goedkoper (ongeveer 30 euro). De verliezer draait er uiteindelijk voor op.

Bezorg de tegenpartij een kopie van het gunstig advies van Test-aankoop, alsook dat van de FOD Economie, bij wie je klacht indiende n.a.v. deze gebeurtenis.

Voor meer informatie
http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/47.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

RonnyKing

#57 , 09 apr 2011 08:11

Als je gelijk gekregen hebt van TA en FOD economie heb je daar toch bewijzen van? Ga met die bewijzen naar de winkel en eis een kosteloze herstelling of nieuw toestel.
Is het ook niet zo dat een winkel moet antwoorden op een aangetekende brief? Als TA je gelijk heeft best TA eens contact laten opnemen met de winkel zodat de winkel meer druk voelt.
Hetzelfde van FOD natuurlijk. Naar Ta moeten ze in principe niet luisteren maar naar FOD economie wel toch??

Je kan dan later nog altijd met die bewijzen naar het vredegerecht gaan he. Vredegerecht kan in ieder geval niet zeggen dat je het niet geprobeerd hebt. Alle bewijzen bijhouden natuurlijk.

Veel succes

Terug naar “Consumenten Koop”