auto van wie is het nu!!

mjers

Re: auto van wie is het nu!!

#31 , 07 nov 2016 16:09

Zolang TS niet meer uitleg geeft over, op wie zijn naam staat de lening, wie is borg en wie doet de betalingen kan hier geen zinnig antwoord gegeven worden.
Voor zij die het verkeerd zouden begrijpen, ik bedoel hiermee niet wie de eigenaar is.
Dit schreef TS als eerste bericht !
Mijn vriendin en ik gaan uit elkaar, niet getrouwd of samenwonen.
Ik heb haar destijds geholpen om borg te zijn voor aankoop van een nieuwe auto. Deze is op haar naam ingeschreven en de factuur staat ook op haar naam . Maar de maandelijks afbetaling staat op mijn naam die zij wel betaald.
Dit is dus zelfs niet duidelijk !
Dus kunnen we er vanuit gaan dat TS de maandelijkse afbetalingen doet?
Lening staat dus op zijn naam...?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#32 , 07 nov 2016 16:15

Ik vraag dit, als TS in de hoedanigheid als borg betaald, kan hij deze terug vorderen, maar als de ex betaald zou het zeker niet gepast zijn, maar dan zullen er wel bewijzen van betalingen zijn.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 07 nov 2016 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Juridisch actief: Nee

#33 , 07 nov 2016 16:15

Ik denk dat TS gewoon bedoelde dat hij de overschrijvingen deed vanuit zijn eigen rekening, waardoor de overschrijving "op zijn naam" staat, niettegenstaande zijn vriendin de nominatieve schuldenaar is van de lening.
Hij lijkt me enkel borg te staan, maar de borgstelling werd nooit geactiveerd door de kredietverlener. Hij betaalde "vrijwillig".
Tja, het taalgebruik in de vraagstelling is nogal krakkemikkig.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#34 , 07 nov 2016 16:27

Ik denk dat TS gewoon bedoelde dat hij de overschrijvingen deed vanuit zijn eigen rekening, waardoor de overschrijving "op zijn naam" staat, niettegenstaande zijn vriendin de nominatieve schuldenaar is van de lening.
Hij lijkt me enkel borg te staan, maar de borgstelling werd nooit geactiveerd door de kredietverlener. Hij betaalde "vrijwillig".
Tja, het taalgebruik in de vraagstelling is nogal krakkemikkig.
Ik begrijp het ook zo, asperger. Betalingen gebeuren via de rekening van de TS, maar zijn ex voorziet wel het geld (stort het op zijn rekening of geeft het hem cash, dat kunnen we niet opmaken uit de tekst). Of de lening ook op naam van zijn ex staat, kunnen we ook niet echt opmaken uit zijn post.

Misschien moet de TS even antwoorden op deze vragen. Dus:
1. Op wiens naam staat de lening? (kan ik niet opmaken uit de tekst)
2. Van wiens rekening wordt de lening afbetaald? (op basis van de tekst vermoed ik de rekening van de TS)
3. Wie voorziet het geld om die afbetaling te doen? (op basis van de tekst vermoed ik dat de ex het geld voorziet)

Niet dat het allemaal veel verschil zal maken wat eigendom van de wagen betreft, maar misschien wel wat terugvordering van de reeds gemaakte bedragen betreft. Moesten we het volledig verkeerd begrepen hebben, en de lening staat op naam van de ex, maar de betalingen gebeurden door de TS, met geld van de TS, dan zou je een waterkansje kunnen hebben om het geld terug te vorderen, maar ik acht die kans ook héél erg klein in dat geval...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”