verkeerde levering retourneren

Van Camp
Juridisch actief: Nee

Re: verkeerde levering retourneren

#31 , 12 nov 2016 10:28

Ze hebben na klacht wel het juiste product geleverd, weigeren alleen de verkeerde levering terug op te halen omdat ze hebben beslist dat ik maar moet zorgen dat die terug bij hen geraakt. Die klantendienst is echt wel hondsbrutaal, nog nooit meegemaakt. Maar ik begrijp niet zo goed waarom je dit als een oneerlijke handelspraktijk zou beschouwen? Dat kan het misschien nog worden als ze mij een factuur opsturen.
Beste,

Ik heb niet de animo om de portee hiervan uiteen te zetten.

Mvg,

Van Camp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Topic Starter

#32 , 12 nov 2016 10:52

Ok, Van Camp. Alvast bedankt voor je antwoorden. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik in mijn recht ben.

iota
Topic Starter

#33 , 12 nov 2016 11:04

Ik snap ook wel dat ik zou kunnen argumenteren dat ze mij opzettelijk een verkeerd product hebben gestuurd, maar veronderstel dat dit voor een rechtbank weinig kans maakt.

Reclame

sloeberken

#34 , 12 nov 2016 11:13

Ok, Van Camp. Alvast bedankt voor je antwoorden. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik in mijn recht ben.
Waarom zo twijfelachtig zijn, jij moet de verkeerd opgestuurde goederen niet op u kosten terugsturen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

iota
Topic Starter

#35 , 12 nov 2016 11:33

Omdat er op de website van Keurmerk waarborg (weliswaar geen juridische bron), bij rechten en plichten van de consument staat;
Het ligt uiteraard anders als een bedrijf jou per vergissing iets toestuurt, bijvoorbeeld door het verkeerde huisnummer te vermelden. In dat geval mag je het artikel niet zonder te betalen houden en dien je het terug te sturen naar de desbetreffende verkoper.

iota
Topic Starter

#36 , 12 nov 2016 11:48

En ook omdat ik de laatste jaren volledig tegen mijn zin in twee rechtzaken betrokken ben geraakt, met een 3de in het vooruitzicht, die wel moe(s)ten worden gevoerd om mijn rechten te verdedigen. Ik kan dus geen bijkomende zever gebruiken, gewoon omdat ik ergens een bestelling heb gedaan.

JPV

#37 , 12 nov 2016 17:24

Omdat er op de website van Keurmerk waarborg (weliswaar geen juridische bron), bij rechten en plichten van de consument staat;
Het ligt uiteraard anders als een bedrijf jou per vergissing iets toestuurt, bijvoorbeeld door het verkeerde huisnummer te vermelden. In dat geval mag je het artikel niet zonder te betalen houden en dien je het terug te sturen naar de desbetreffende verkoper.
je dient het idd terug te sturen naar de verkoper, maar niet op jouw kosten. De tekst van Keurmerk is dus onvolledig, het zou erbij moeten vermelden dat alle moeite voor de verkoper (die de fout heeft gemaakt) is.

Hou het gerust bij jou dus :)

Mariette

#38 , 12 nov 2016 18:05

Bestaat er geen mogelijkheid om het pakket terug te sturen onder "PORT BETAALD DOOR BESTEMMELING" of wordt dat niet meer aanvaard?

iota
Topic Starter

#39 , 12 nov 2016 18:34

Bedankt allemaal.

Mariette: dat bestaat nog wel, maar voor pakjes tot 2 kg of zo. Dit pak weegt 11 à 12 kg.
Bovendien heb ik door hun agressieve mails geen enkele zin om dat zelf naar de post te brengen. Dat ze het maar laten ophalen.
Ik heb er tenslotte voor gekozen mijn bestelling aan huis geleverd te krijgen om niet zelf naar de post te moeten rijden.

JPV

#40 , 12 nov 2016 20:08

Over welk product gaat het eigenlijk?

Terug naar “Consumenten Koop”