autorijschool instructeur: wat mag en wat niet?

ingridw63

Re: autorijschool instructeur: wat mag en wat niet?

#31 , 20 sep 2016 10:28

Ik wil hier toch ook even op reageren, een drietal jaar geleden leerde mijn dochter ook rijden met de autorijschool, zij had ook zo een lesgever, bellen tijdens de lessen, wees haar op geen fouten, liet haar maar gewoon rijden, ze had wel haar voorlopig rijbewijs maar mocht na die 20 uren niet alleen op de baan, ze reed dan af en toe nog eens met mijn ex-man, zelf hadden we geen auto, we zijn toen verhuist naar een andere stad, daar info gaan vragen bij de rijschool, ze heeft daar nog 6 extra lessen gevolgd (goede lessen) en die rij-instructeur zei daar van de eerste les, ga je maar al uitkijken naar een autootje, 5 maanden na die lessen heeft ze haar rijbewijs gehaald.
Wat die eerste instructeur betreft, wij hebben dit wel degelijk gezegd in het kantoor, maar ik denk niet dat daar gevolg aan is gegeven, als ik het verhaal lees van topic-starter is het precies of het gaat over dezelfde :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#32 , 20 sep 2016 12:04

In 1941 bestond er nog geen rijbewijs, dit is er pas gekomen in 1964.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#33 , 20 sep 2016 13:00

In 1941 bestond er nog geen rijbewijs, dit is er pas gekomen in 1964.
Het is niet omdat het rijbewijs er nog niet was, dat er geen rijlessen of cursussen bestonden, zou ik zo denken, niet?

Vroeger werden de rijbewijzen gewoon "uitgedeeld". Ik ken iemand die nauwelijks gereden heeft in héél haar leven, maar wel een rijbewijs C heeft, omdat de B's op waren toen ze een rijbewijs ging afhalen. Zij mag dus nog altijd met een vrachtwagen rijden, moest ze dit willen. :)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

denlowie

#34 , 20 sep 2016 14:45

Er bestonden natuurlijk al rijscholen, mijn vader had een rijbewijs van het jaar 1941 uitgegeven door de Brugse rijschool, en dit waren rijscholen met een depannage cursus erbij zelf dit ook gevolgd in 1962 bij de Gentse rijschool, dit duurde 6 maanden den zondag voormiddag, ik heb vaders cursusboek en ook nog de mijne , dan de rijles kregen wij wel degelijk een rijbewijs, maar jaren later was dit niet meer geldig en ik viel als eerste buiten dat men rijbewijs zomaar kreeg.
Eigenlijk voor mij geen probleem ben geboren op een autokerkhof, en rijd als zeer klein kind al met de auto op het hof.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg

#35 , 20 sep 2016 15:03

Ja ik heb dit nog gezien al kind en het was van de Brugse rijschool en ik heb nog van deze school nog een cursusboek van 1941
Dat boek zou ik nu niet meer gebruiken; er zijn op die jaren enkele kleinigheden veranderd. Voorrangsregeling bijvoorbeeld. Nu is er voorrang aan rechts.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie

#36 , 20 sep 2016 15:06

Ja ik heb dit nog gezien al kind en het was van de Brugse rijschool en ik heb nog van deze school nog een cursusboek van 1941
Dat boek zou ik nu niet meer gebruiken; er zijn op die jaren enkele kleinigheden veranderd. Voorrangsregeling bijvoorbeeld. Nu is er voorrang aan rechts.
Natuurlijk niet.

sloeberken

#37 , 20 sep 2016 19:51

In 1941 reden er twee auto's, geen enkele werkende mens had een auto niet overdrijven he. Maar als je toch overtuigt bent kan je altijd eens een scan posten.
Ik reeds per auto van 1962 zonder rijbewijs, in 1964 zijn de eerste rijbewijzen uitgereikt heb zonder lessen of rijschool een gekregen alle categorieën.
Al die geboren waren in 1946 kregen een voor de auto, voor andere categorieën moest je theorie en praktijk volgen in de rijschool.
Geboren in 1947 of later steeds theorie en praktijk.

denlowie

#38 , 20 sep 2016 20:14

Afbeelding

denlowie

#39 , 20 sep 2016 20:51

Afbeelding

sloeberken

#40 , 20 sep 2016 21:00

Dat is een school voor automekaniek. Heeft niets met rijscholen te maken.
Pas in 1940 kwam Mercedes-Benz met de eerste Diesel-personenauto.

denlowie

#41 , 20 sep 2016 21:09

Dat is een school voor automekaniek. Heeft niets met rijscholen te maken.
Pas in 1940 kwam Mercedes-Benz met de eerste Diesel-personenauto

.
Daar leerde men ook rijden en kreeg een rijbewijs, ik denk dat ik één van de aller laatste cursisten was,

Die fotos die ik nu plaatste was van mijn vaders boeken uit 1941.
Wat je er ook van denkt ik heb bewijzen dat er rijscholen bestonden reeds van in den tweede oorlog punt.

Ben geboren tussen de auto's bij wijze van spreken.

Terug naar “Consumenten Koop”