ongevraagde levering door mazoutleverancier

LeenW

Re: ongevraagde levering door mazoutleverancier

#31 , 18 mar 2015 12:49

Allemaal te bewijzen door de verkoper. Hoe dat concreet in zijn werk gaat, moet hij maar uitzoeken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

denlowie
Juridisch actief: Nee

#33 , 18 mar 2015 12:53

En de leverancier moet ook kunnen bewijzen dat hij werkelijk geleverd heeft, dat kan hij eventueel met getuigen van de buurt, want als je iets doet ben je meestal toch door iemand in de straat gezien.

En als hij een sluitende boekhouding heeft kan hij dit ook door de leveringsbon van de groothandel te vergelijken en zijn leveringsbonnen van zijn klanten.

zo simpel is het niet, zoals hier boven allemaal geschreven is
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Chaccamacca

#34 , 18 mar 2015 14:46

Een tijd geleden was op dit forum toch geschreven dat een factuur wettelijkheid heeft als die is ingeschreven in de boekhouding van de leverancier.
Hoe gaat dit dan werken in dit geval?
De leverancier bezorgt een factuur voor levering en schrijft dit in in zijn boekhouding, en wat dan?

Meeboo

#35 , 18 mar 2015 14:55

factuur protesteren tiens

zo zou het gemakkelijk zijn..

Franciscus

#36 , 18 mar 2015 14:55

Een foute factuur dient niet betaald te worden maar geprotesteerd.
@ddanck heeft dat als eerste reactie reeds beschreven.

mich.torrekens
Topic Starter

#37 , 18 mar 2015 15:20

Ik heb die leverancier 3 x aan telefoon gehad met het voorstel om te betalen of om mazout terug te komen halen. Dreigt met vredegerecht als ik dus één van de twee opteis niet kies. Heb geen faktuur (kan ook niet want hij heeft zich zogezegd van adres vergist), geen leveringsbon. niets op papier van zijn eisen. Bestelbon heeft hij niet want we zijn ggen klant bij hem. We hebben hem ook nooit gebeld om info te vragen over mazoutprijzen of dergelijke. Heb gevraagd om te de bewijzen te bezorgen maar wil alleen maar langskomen om een uitleg te doen. Vandaag komt er een slot op de mazouttank zodat hij de mazout niet kan komen leegpompen als we niet thuis zijn. Volgens hem krijgt hij gelijk omdat het om een vergissing gaat en hij dat in het verleden ook heeft gehad. Ik onderneem momenteel geen stappen en wacht bang af.

Meeboo

#38 , 18 mar 2015 15:22

Dat hij maar bewijst dat hij een vergissing beging he... wordt moeilijk lijkt me

mava105

#39 , 18 mar 2015 15:43

Enkel een slot aan de groene dop zal uw tank niet voor 100 % inbraakvrij maken.
Het deel op de vulleiding, waarmee dus uw slot met de vuldop is verbonden, kan er zo afgehaald worden met een Engelse sleutel of verstelbare moersleutel. Dat stuk is er meestal ook maar op gevezen, tenzij gelast (maar komt weinig voor). Een dief die van wanten weet laat zich dus niet tegenhouden door een slot, hoe zwaar ook, maar schroeft er gewoon de hele vuldop met aanhorigheden en slot af.
Laatst gewijzigd door mava105 op 18 mar 2015 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Juridisch actief: Ja

#40 , 18 mar 2015 15:46

vragen aan eventueel bejaarde buren dat ze bij aanwezigheid van een tankwagen in de nabijheid van de woning onmiddellijk de politie bellen. Eventueel dit ook duidelijk maken aan de tegenpartij? Vrees dat die bedrijven niet al te beste reputatie hebben...

ddanck
Contacteer: Website

#41 , 18 mar 2015 17:46

Dit wordt toch een van de interessantere vragen die ik op het jf al gelezen heb.

Mich.torrekens ik mag erop vertrouwen dat u minstens al schriftelijk een en ander hebt geprotesteerd.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus

#42 , 18 mar 2015 18:40

Het eventuele luik boven de pijp kan ook worden afgesloten met een slot .... dan wordt het al diefstal met braak.
Als er ook nog een omheining staat deze ook steeds met slot afsluiten ...dan is het zeker inklimming. 8_)
Er zijn sloten die 'redelijk' goed beschermd zijn ( type van staal) vraag maar bij een goede ijzerwinkel.

eldivo

#43 , 18 mar 2015 21:00

Dus die firma gaat overal ongevraagd mazout tanken ,lijkt me een winstgevend handeltje.

giserke

#44 , 18 mar 2015 21:44

Dus die firma gaat overal ongevraagd mazout tanken ,lijkt me een winstgevend handeltje.
Het kunnen ook broeders van liefde zijn.

mich.torrekens
Topic Starter

#45 , 19 mar 2015 08:53

Gezien ik alleen telefonisch kontakt gehad heb met die man kan ik onmogelijk die persoon of my aanschreven of wat dan ook protesteren, niet? Ik heb aangedrongen om me aan te shrijven met zijn eisen en zijn bewijzen maar dat wil hij niet. Hij wil alleen alles thuis komen uitleggen en de bewijzen tonen maar niet afgeven. Dat weiger ik.
Die ik daar fout mee?

Terug naar “Consumenten Koop”