Verlies van zending twv 730 euro door Bpost

knokkie

Re: Verlies van zending twv 730 euro door Bpost

#31 , 14 mei 2012 22:39

Denk het ook.Waarom zouden ze het anders aangetekend opsturen,omdat ze dan sowieso zeker zijn dat het'altijd' aankomt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#32 , 14 mei 2012 22:42

Ik dacht altijd dat de verzender verantwoordelijk was voor de goede aankomst van het pakket. Aangetekend geeft de verzender alleen de mogelijkheid om hun kosten op de post te weerhalen (of zo had ik het toch altijd begrepen).

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#33 , 15 mei 2012 07:27

De aangetekende zending is nooit afgetekend voor ontvangst (hoopelijk). De afzender heeft dus geen enkel bewijs dat de topic starter de tickets ontvangen heeft.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

wonderingwhy

#34 , 15 mei 2012 16:59

Zo zullen we allemaal wel verhalen hebben neem ik aan.

Zo kwam ik vorig jaar tot de conclusie dat 1 van de postbodes die de post bij ons komt afleveren (ze werken met een beurtrol blijkbaar) ALLE post systematisch in 1 brievenbus steekt (altijd dezelfde zelfs). Op dat moment woonde er niemand in dat appartement, dus bleef dit onopgemerkt, tot er iemand de bus leegde, en alle post op de grond had gelegd.

Zo kwamen er facturen boven die ik nooit had ontvangen, aangetekenden die ik nooit was gaan afhalen, en tot overmaat van ramp mijn belastingbrief die 2 dagen later moest betaald worden....

Een klacht aan de post leverde niks op. Ik kijk nu nog steeds elke dag 2 bussen na... die van mij en die van een bovenbuur.... Niet echt wettelijk lijkt mij, maar het is de enige manier gebleken om er zeker van te zijn dat ik al mijn post heb.

Sjoera
Topic Starter

#35 , 17 mei 2012 23:41

Ik heb de Europese wetgeving nageslagen op Eurlex en daar staat dat de afzender moet kunnen bewijzen dat ik de zending heb gekregen, zo niet moet hij mij de tickets nog eens sturen of het bedrag terugbetalen. De afzender moet dan zelf de kosten terugeisen van bpost.

Ik heb nooit getekend voor de zending, volgens de tracker ligt ze ook nog steeds in het postpunt, dus er is enkel bewijs dat ik de zending NIET gekregen heb.

Sjoera
Topic Starter

#36 , 17 mei 2012 23:44

als zij kunnen bewijzen dat ze een zending aangetekend opgestuurd hebben, zij ze in hun recht, dacht ik.
Nee, ze moeten kunnen bewijzen dat ik de zending heb aangekregen, aangetekend of niet. Een zending aangetekend versturen is natuurlijk wel de enige manier om zwart op wit te kunnen bewijzen of de ontvanger de zendingen al dan niet gekregen heeft.

JPV
Juridisch actief: Ja

#37 , 18 mei 2012 12:15

" Een zending aangetekend versturen is natuurlijk wel de enige manier om zwart op wit te kunnen bewijzen of de ontvanger de zendingen al dan niet gekregen heeft."

hier zeg je toch hetzelfde als ik?

Sjoera
Topic Starter

#38 , 21 mei 2012 11:55

Nee, ze kunnen inderdaad wel bewijzen dat ze de zending aangetekend hebben opgestuurd, maar ze kunnen niet bewijzen dat ik de zending heb ontvangen. Volgens de tracking code van de zending, die zij ook hebben, heb ik de zending namelijk nooit gekregen.

Dus zo lang ze dat laatste niet kunnen bewijzen, moeten ze mij volgens de Europese wetgeving nieuwe tickets opsturen.

Vandaag trouwens nog eens gebeld naar bpost, hebben ze wéér mijn klacht afgesloten. Ik begin die incompetente prutsers grondig beu te worden!

VDG2

#39 , 21 mei 2012 20:54

Je kan eventueel uw probleem ook doorgeven aan de ombudsman voor de postsector. http://www.omps.be" onclick="window.open(this.href);return false; (Je kan er zelf langsgaan om het wat sneller te laten verlopen als via post/mail.)
Ik heb in het verleden reeds meerdere malen via bepaalde ombudsdiensten een genoegzame oplossing uit de brand kunnen slepen.

Sjoera
Topic Starter

#40 , 21 mei 2012 21:54

Klacht indienen bij de Ombudsdienst is reeds gebeurd, helaas tot nu toe zonder resultaat.

Sjoera
Topic Starter

#41 , 05 jul 2012 17:14

Dankzij de tussenkomst van een advocate hebben we onze tickets terug: na de brief die we door de advocate hebben laten opsturen, heeft bpost eindelijk moeite gedaan om uit te vissen waar de zending lag. Blijkbaar lag de zending op een ander postpunt dan het postpunt dat vermeld stond op het briefje van de postbode. Het gevolg daarvan was dat de zending, na het verstrijken van de termijn, is teruggestuurd naar Slovenië. Let wel dat de zending daar pas op 31 mei is aangekomen, terwijl ze de eerste keer in België waren aangekomen op 26 maart...

Ook heeft bpost de tracking code niet meer ingescand bij het terugsturen, waardoor het leek alsof de zending nog steeds op het postpunt in België lag. Nadat bpost had uitgevist dat de zending opnieuw in Slovenië lag, hebben we bij de organisator gezeurd tot we eindelijk gehoor kregen en ze onze zending terug hebben gestuurd.

Eind goed, al goed.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#42 , 06 jul 2012 10:04

Leuk het einde van het verhaal te horen. Hopelijk komen de tickets deze keer wel aan (of misschien heb je ze al toegekregen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002

#43 , 06 jul 2012 15:13

Dankzij de tussenkomst van een advocate hebben we onze tickets terug: na de brief die we door de advocate hebben laten opsturen, heeft bpost eindelijk moeite gedaan om uit te vissen waar de zending lag. Blijkbaar lag de zending op een ander postpunt dan het postpunt dat vermeld stond op het briefje van de postbode. Het gevolg daarvan was dat de zending, na het verstrijken van de termijn, is teruggestuurd naar Slovenië. Let wel dat de zending daar pas op 31 mei is aangekomen, terwijl ze de eerste keer in België waren aangekomen op 26 maart...

Ook heeft bpost de tracking code niet meer ingescand bij het terugsturen, waardoor het leek alsof de zending nog steeds op het postpunt in België lag. Nadat bpost had uitgevist dat de zending opnieuw in Slovenië lag, hebben we bij de organisator gezeurd tot we eindelijk gehoor kregen en ze onze zending terug hebben gestuurd.

Eind goed, al goed.
Tja, maar het laat toch een wrang gevoel na dat het volgens bpost altijd per definitie de schuld van de ontvanger of de verzender is, terwijl ze zelf hun handen in onschuld wassen, en terwijl ze hier duidelijk minstens 2x in de fout zijn gegaan.

eylis

#44 , 06 jul 2012 16:25

ik lees hier in één post toch wel een aantal straffe verhalen...is er geen ombudsdienst bij Bpost waar je minstens die klachten kan deponeren? Ze hebben toch een fantastische marketingafdeling?
enne het consumentenprogramma van onze openbare omroep? die gaan daar graag eens een sappige repo mee maken denk ik.
Vooral dat verhaal van Roharro...waar de postbode de "wegwerplenzen" (letterlijk...) in de bloembak smeet...
sorry Roharro, maar ik viel toch even van de slappe lach van mijn stoel

WP002

#45 , 06 jul 2012 22:40

is er geen ombudsdienst bij Bpost
Die is er maar dat is een dijenkletser op zich.

Terug naar “Consumenten Koop”