Dat is geen visie. Niemand zegt hier dat je kan negeren wat op een, ondertekende, bestelbon staat. Dat kan inderdaad niet.turaki's visie dat een consument dat wat aan de telefoon gezegd, op een bestelformulier of factuur (tenzij het te betalen bedrag)staat , mag negeren en enkel moet reageren als hij nog een pakketje wil ontvangen is een visie die , hoe verdedigbaar ook, ,nergens juridisch ondersteund wordt.
Het te betalen bedrag op een faktuur kan je wel negeren, als dat niet is wat overeengekomen is.
“Art.1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen...”(Burgerlijk Wetboek).
En als de verbintenis niet kan aangetoond worden komt de volgende wetgeving in werking:
(Artikel 76 Van de wet op de handelspraktijken)
Het is verboden iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enig produkt toe te zenden met het verzoek dit tegen betaling van zijn prijs te verwerven of het anders, zelfs kosteloos, aan de afzender terug te zenden.
Het is eveneens verboden iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enige dienst te verlenen met het verzoek die dienst, tegen betaling van zijn prijs, te aanvaarden.
...
In geen geval is de geadresseerde verplicht de verleende dienst of het toegezonden produkt te betalen noch het produkt terug te zenden, zelfs niet indien een vermoeden werd geopperd dat men de dienst of de aankoop van het produkt stilzwijgend had aanvaard."