GSM provider X: de zoveelste maffiapraktijk

lucgescheiden

Re: GSM provider X: de zoveelste maffiapraktijk

#31 , 10 aug 2011 12:00

enkele bedenkingen daarbij:

- de markt werd open gezet voor meerdere providers, om de concurrentie te laten spelen en de prijzen te laten dalen.
welk is de prijsdaling tot dusver? we hebben in België nog steedsde duurste telecom-tarieven van de hele wereld...
- providers hebben tonnen webpagina's op het internet gezet, met alle mogelijke publiciteit en informatie
waarom moet een telecom-maatschappij dan nog steeds een AS ontvangen om een contract te beëindigen?
waarom krijgt de consument niet de mogelijkheid om zijn account zelf te beheren, gezien zijn 'vrijheden'
- de medewerkers van de providers M en P zitten op enkele meters van elkaar in dezelfde werkruimte.
waarom willen zij dit voordeel niet aanwenden om de consument een waardige service te bieden?
heden: alleen maar misverstanden (al dan niet menselijk) die de consument worden aangerekend,
men krijgt alvast de indruk dat deze telecom-maatschappijen meer verdienen aan hun administratie dan aan hun telefonie-services?
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Topgear90
Topic Starter

#32 , 10 aug 2011 12:07

enkele bedenkingen daarbij:

- de markt werd open gezet voor meerdere providers, om de concurrentie te laten spelen en de prijzen te laten dalen.
welk is de prijsdaling tot dusver? we hebben in België nog steedsde duurste telecom-tarieven van de hele wereld...
- providers hebben tonnen webpagina's op het internet gezet, met alle mogelijke publiciteit en informatie
waarom moet een telecom-maatschappij dan nog steeds een AS ontvangen om een contract te beëindigen?
waarom krijgt de consument niet de mogelijkheid om zijn account zelf te beheren, gezien zijn 'vrijheden'
- de medewerkers van de providers M en P zitten op enkele meters van elkaar in dezelfde werkruimte.
waarom willen zij dit voordeel niet aanwenden om de consument een waardige service te bieden?
heden: alleen maar misverstanden (al dan niet menselijk) die de consument worden aangerekend,
men krijgt alvast de indruk dat deze telecom-maatschappijen meer verdienen aan hun administratie dan aan hun telefonie-services?
Niets aan toe te voegen :)

Ik denk dat Mobile Vikings het hart op de juiste plaats heeft. Voor 15€ heb je evenveel (zelfs meer eigenlijk) als je bij P of M 25-30€ neertelt, ZONDER aan een abonnement vast te zitten.
Het netwerk is niet evenwaardig, maar ze roeien met de riemen die ze hebben (BASE).

Klantenservice die via sociale media zelfs op zondagavond te bereiken valt wil ik P en M wel eens zien doen.

Tot zover de sluikreclame :mrgreen:

lucgescheiden

#33 , 10 aug 2011 12:11

Elke nieuw-komer zal wel ergens onder de duiven van de andere willen schieten, de vraag is:
hoelang zij dit willen volhouden? tot zij hun marktaandeel hebben verworven en hun werking kunnen aanpassen naar deze van de concurrentie?
Wat zal dan u vast contract bij hen nog waard zijn?
Men kan de consument toch niet verplichten om dagelijks de producten en tarieven te vergelijken?

Reclame

Topgear90
Topic Starter

#34 , 10 aug 2011 12:14

Elke nieuw-komer zal wel ergens onder de duiven van de andere willen schieten, de vraag is:
hoelang zij dit willen volhouden? tot zij hun marktaandeel hebben verworven en hun werking kunnen aanpassen naar deze van de concurrentie?
Die vraag heb ik mij ook al gesteld. Ze groeien enorm, maar ooit zullen ze het groter moeten aanpakken inderdaad.
Ik heb er echter het volledige vertrouwen in dat dit nog wel een tijd goed zal gaan. Moest dit niet meer zo zijn, dan ga ik er gewoon weg (en hup weer voordeel tov concurrenten ;) ).

Tegen dan zal data in België hopelijk goedkoper zijn. Dus aan alle verantwoordelijken in België en EU: doe er iets aan ;)

lucgescheiden

#35 , 10 aug 2011 12:36

"Allemaal goed en wel voor mensen die een beetje op de hoogte zijn van de telecom en het recht, maar oudere mensen/laaggeschoolden/... staan hier vaak machteloos tegen..."
"Dus aan alle verantwoordelijken in België en EU: doe er iets aan "

Syntheseconclusie?

Topgear90
Topic Starter

#36 , 24 aug 2011 23:07

Vandaag de verbrekingsvergoeding betaald van 14 euro. Minder dan ik verwacht had, maar ik ben er niet rouwig om ;)
Officieel verlost van die onnozelaars :)

Case closed!

Topgear90
Topic Starter

#37 , 30 sep 2011 21:44

Case nog niet closed blijkbaar...

Even een tijdschema:

09/08: abonnement is officieel opgezegd (bevestigd met brief met vermelding dat nog een factuur komt en ik deze binnen de 10 dagen na ontvangst moet betalen)
23/08: factuur van 16,42 euro
24/08: het geld is van mijn rekening gegaan
29/08: (= datum van opmaken van de brief) factuur van 10.78 euro
04/09: geld is van rekening (heb het maar betaald, want de som van beide facturen kwam +- overeen met mijn berekening van de boete

27/09: factuur van 3€ wegens, vermoed ik, te late betaling. Ik vermoed dit, omdat bij die eerste brief (van 23/08) ook een nota zat dat 3€ aangerekend wordt voor deze herinneringsbrief.
Die brief was de eerste brief die ik ontvangen had, dus ofwel is hij verloren gegaan met de post, of door magie verdwenen. Ik had begin augustus ook mijn domiciliering afgesloten voor Mobistar, omdat ze dan niet zomaar de vergoeding van mijn rekening konden halen indien ik niet akkoord was (bij deze dus).

3€ is natuurlijk niets, maar uit principe vind ik niet dat ik dit hier moet betalen. Ik heb elke factuur die ik kreeg quasi direct betaald.

Ik vertik het om naar de klantendienst te bellen en veel meer geld kwijt te zijn + heel waarschijnlijk niet geholpen worden.

De gevolgen voor het niet betalen zijn zeker talloze brieven + incassobureau neem ik aan? Om van de miserie af te zijn wil ik langs 1 kant wel betalen, maar ik wil eerst graag horen wat jullie vinden.

Terug naar “Consumenten Koop”