Horloge

Elia
Topic Starter

Re: Horloge

#31 , 17 jun 2011 11:42

Dan zou ik gewoon nog eens aandringen.
Bij weigering AS schrijven dat u firma X zoveel dagen geeft om te herstellen. Anders ontbinding voor de koopovereenkomst wegens niet conforme levering.

U kan ook een klacht indienen bij F.O.D economie, zie link van fransiscus

Anders wordt het vredegerecht, indien bovenstaande niet werkt
Ik zal nogmaals langsgaan en aandringen, gebruik makend van de info die ik hier op het forum heb verkregen (waarvoor dank!)
Naar het vredegerecht vind ik persoonlijk een stap te ver voor een horloge, maar ik zal wel melding maken dat ik lid ben van test-aankoop en dat ik indien
geen gevolg wordt gegeven aan een herstelling of vervanging, mijn verhaal daar zal doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#32 , 17 jun 2011 11:48

FOD Economie gaat niet helpen ... Ik heb hen een tijdje geleden gecontacteerd naar aanleiding van een garantiekwestie (de keten in kwestie wilde een aangekocht product niet herstellen onder garantie; ik moest voor alles betalen), maar ze belden me op om te vertellen dat zij niet bevoegd zijn voor garantiekwesties en dat je daarvoor sowieso naar het vredegerecht moet.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

jojan

#33 , 17 jun 2011 11:49

U hebt gelijk hoor Elia, dat wil ik zeker niet betwisten, maar als de verkoper voet bij stuk houdt en volhoudt dat het uw schuld is, kan u toch altijd nog de overweging maken of het u waard is om er veel meer energie aan te verspillen.

Reclame

Elia
Topic Starter

#34 , 17 jun 2011 11:51

FOD Economie gaat niet helpen ... Ik heb hen een tijdje geleden gecontacteerd naar aanleiding van een garantiekwestie (de keten in kwestie wilde een aangekocht product niet herstellen onder garantie; ik moest voor alles betalen), maar ze belden me op om te vertellen dat zij niet bevoegd zijn voor garantiekwesties en dat je daarvoor sowieso naar het vredegerecht moet.

Lenny
Hiervoor heb ik dus ook schrik. Voor het bedrag van een horloge ga je toch geen zaak aanspannen bij het gerecht...en die mensen weten dat ook. Dus die consumentenbescherming is
een mooie theorie, maar in praktijk...

bartvdv

#35 , 17 jun 2011 12:54

... en die mensen weten dat ook.
Ik denk dat die houding niet klopt. Winkeliers gaan daar niet vanuit. Tenslotte wordt dat uurwerk omgewisseld en gaat het terug naar de leverancier. De winkelier zit enkel met wat extra administratie. De kans dat er iemand langskomt die effectief is gaan zwemmen met dat horloge en daarna beweert dat er niets mee is gebeurd is groter dan wat jou nu overkomt. Een winkelier wil gewoon niet opgelicht worden. Ik durf dus gerust te stellen dat de houding van anderen nu jou zuur opbreekt.

Terug naar “Consumenten Koop”