#17 , 08 okt 2016 21:27
Als U iets afbetaald en na enige tijd merkt dat van de bv. 100€ die U betaald, de ene keer 98€ van het openstaand saldo gaan in plaats van 100, de maand daarop slechts 96€, dan toch eens 100€, begint U zich dan ook geen vragen te stellen? Van de 6 keer dat ik afbetaald heb is er slechts 4 keer het afgesproken bedrag van het openstaande saldo gegaan. Uitleg hieromtrent kunnen ze mij niet geven. Dit heb ik op papier.
Ik stel me hier uiteraard vragen bij en vandaar dat ik het ook betwist.
Ik heb het inderdaad moeilijk met het feit dat ik aan iemand moet betalen waar ik geen verbintenis mee heb, maar als de wet dit toestaat zal ik me daar moeten bij neerleggen, wat ik ook zal doen. Maar dat neemt toch niet weg dat alles wettelijk moet verlopen.
Naïef als ik toen was ben ik inderdaad ineens beginnen betalen ja. Pas tijdens de betwisting heb ik naar de overdracht van schuldvordering gevraagd, omdat ik ook toen pas via Meester D vernomen had dat dit moet voorgelegd worden.
Art. 1690.<W 1994-07-06/32, art. 4, 002; Inwerkingtreding : 25-07-1994> (§ 1.) De overdracht van schuldvordering kan worden ingeroepen tegen andere derden dan de gecedeerde schuldenaar door het sluiten van de overeenkomst van overdracht. <W 2006-07-20/39, art. 26, 1°, 009; Inwerkingtreding : 30-01-2007; zie ook W 2006-07-20/39, art. 29>
De overdracht kan slechts tegen de gecedeerde schuldenaar worden ingeroepen vanaf het ogenblik dat zij aan de gecedeerde schuldenaar ter kennis werd gebracht of door hem werd erkend.
De schuldvordering niet erkennen kan ik dus niet meer, maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik reeds 6 keer betaald heb alvorens ik de overdracht toegestuurd kreeg.
Verder wist Meester D mij ook te vertellen dat ze mij bij een betwisting niet langer mogen verontrusten, wat ze wel gedaan hebben.
Ik heb de betwisting aangetekend verstuurd naar de energieleverancier alsook naar het incassokantoor, en dan eind vorige maand nog eens per mail naar de advocaat van het incassokantoor.
Ik wil een duidelijk overzicht krijgen van wat er te betalen valt en wat er reeds betaald is, en dat kunnen ze me niet geven.
Ik denk dat ze zelf weten dat ze meerdere malen in de fout gegaan zijn aangezien ze al 2 jaar ambeteren in plaats van procederen. Als ze zo zeker zijn van hun vordering en als ze dan toch recht in hun schoenen staan, waarom zijn ze dan nog niet naar de rechter gestapt?