dagvaarding Luminus zonder factuur aan nieuwe adres te sturen

Lanox
Juridisch actief: Nee

Re: dagvaarding Luminus zonder factuur aan nieuwe adres te sturen

#16 , 08 jun 2016 11:59

Zolang uw dossier niet is afgesloten (afrekening betaald) bent u klant bij L. U kan nog zoveel als u wil proberen de verantwoordelijkheid in anderen hun schoenen te schuiven, maar uiteindelijk bent u en niemand anders hiervoor verantwoordelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PeggyDM
Topic Starter

#17 , 08 jun 2016 12:00

Ikh eb helemaal niet gedacht aan een slotafrekening. Ik had aan L betaald maar dat bleken alleen voorschotten te zijn.
Daar heb ik helemaal niet aan gedacht.
Laatst gewijzigd door PeggyDM op 08 jun 2016 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW

#18 , 08 jun 2016 12:01

Ikh eb helemaal niet gedacht aan een slotafrekening. Ik had Luminus aan L betaald maar dat bleken alleen voorschotten te zijn.
Daar heb ik helemaal niet aan gedacht.
Ok, iedereen vergeet al eens iets, maar dan beseft u toch ook dat de schuld bij u ligt, niet bij hen?

Reclame

PeggyDM
Topic Starter

#19 , 08 jun 2016 12:06

Ik wou vooral dat ik iets kon doen met 'waarom geen minnelijke schikking'? Ik heb die facturen niet gezien, ik heb een hekel aan schulden en betaal mijn facturen binnen termijn.
Ik schrok me dan ook een hoedje toen die man hier stond, kwam compleet uit de lucht vallen. Ben daar echt niet goed van.
Dat mijn vergetelheid dan mijn schuld is, ok, maar dat ze me daarom op zoveel extra kosten willen jagen, dat kan er bij mij niet goed in.
Ik vind dit verschrikkelijk. Dit kon toch anders geregeld worden?

sloeberken

#20 , 08 jun 2016 12:11

Dit kon inderdaad anders geregeld worden, is toch niet meer dan normaal dat je u nieuw adres doorgeeft aan hun.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#21 , 08 jun 2016 12:13

Wie weet hoe dikwijls L. u een rappel, ingebrekestelling en weet niet wat nog allemaal heeft gezonden, natuurlijk allemaal op dat verkeerde adres. En dat was nu juist uw nalatigheid.

PeggyDM
Topic Starter

#22 , 08 jun 2016 12:22

1/ Omdat ik in mijn ogen GEEN klant meer was bij hen.
2/ En als er geen reactie is dan kunnen ze toch weten dat ik daar niet meer woon

Maar ik zal duidelijk gewoon moeten afdokken, ook al blijf ik het zelf onterecht vinden dat een onbewuste vergetelheid zoveel geld kan kosten

LeenW

#23 , 08 jun 2016 12:25

Probeer het eens van hun kant te bekijken. Ex-klant, schulden, geen reactie. Ik zou er ook een deurwaarder op zetten.

PeggyDM
Topic Starter

#24 , 08 jun 2016 12:33

Tja, ik zou me afvragen waarom er geen reactie is een een mail sturen.
Of toch in elk geval aan de deurwaarder vragen om de factuur gewoon te overhandigen, geen rechtskosten erbij te sleuren.
Maar misschien ben ik niet commercieel genoeg ingesteld.
Ik probeer het echt van hun kant te begrijpen, maar dat lukt me niet goed.
Er zijn ernstiger zaken dan een vergetelheid die wel de aandacht van een vredegerecht verdienen ...
Maar toch bedankt voor de info Leen!

Meeboo

#25 , 08 jun 2016 12:41

een deurwaarder werkt niet gratis hoor. Die minnelijke schikking zou ik in jou geval betalen.

PeggyDM
Topic Starter

#26 , 08 jun 2016 12:54

Ik weet dat die niet gratis werkt dat die man gewoon zijn job doet. Ik heb ook met hun kantoor gebeld en zij hebben mij altijd beleefd geholpen.
Een deurwaarder een factuur laten brengen, desnoods contant te betalen zal wel minder kosten dan de rechtsprocedure in gang te zetten, toch.
Nu kost het mij €200 meer, veel geld voor mij. Veel geld voor de meeste mensen denk ik.
Maar goed, ik ga dat gewoon betalen, er zit blijkbaar niets anders op. Tenzij er iemand is met een toverstaf?

Moet je weten, ik belde met iemand van L. Ze kon niets doen aangezien het dossier bij gerechtsdeurwaarder lag, maar ze snapte mijn ongenoegen wel.

Meeboo

#27 , 08 jun 2016 13:03

inderdaad, eenmaal uit handen is het moeilijk om de gemaakte kosten niet te hoeven betalen

mava105

#28 , 08 jun 2016 15:33

Tja, ik zou me afvragen waarom er geen reactie is een een mail sturen.
!
Het ben niet jij die daar zit om u af te vragen waarom er geen betaling komt, maar daar staat gewoon een computer, en voor die is het wel of niet betaald zijn van de factuur het criterium.

Terug naar “Consumenten Koop”