Aankoop tweedehands wagen bij dealer

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Aankoop tweedehands wagen bij dealer

#16 , 23 mei 2014 20:38

Raar, voor iemand die tweedehandswagens verkoopt.
Ik ken 2de handverkopers die perfect een correcte wagen afleveren en die bij enig probleem zonder enig probleem herstellen.
We hebben dat éénmaal voorgehad op 7 wagens en zelfs een wagen die buiten onze fout totaal verlies was werd door deze garage binnen genomen en ze hebben alle processen in onze plaats uitgevoerd - experten ontvangen - verkoop wrak geregeld en geld doorgestort zonder enig probleem.
Over de nieuwe auto's zijn we iets minder tevreden vb vervangen lampje kost x € - vervangen lampje bij 2de handsgarage enkel prijs lampje. Ophangen van nplt te betalen bij merkgarage - bij 2de hands inbegrepen in service.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DirkM99
Topic Starter

#17 , 26 mei 2014 12:28

Beste mensen ik had donderdag de wagen binnen gebracht en vrikdag mocht ik hem al terug ophalen. Er is niets gedaan aan de wagen. Hij zegt dat de wagen ik goede staat is. Sinds gisteren brandt er zelfs een lichtje op het dashbord van het motormanagment.

De wagen draait steeds slechter en slechter. Koppeling maakt lawaai en nu brandt dat lichtje nog.

Garagist zei me nog dat hij me gewoon een plezier doet om naar de wagen te kijken opdat ik geen garantie heb.

Kan ik echt niets doen?? Ik durf er zelfs niet meer mij te rijden. Mag ik hem binnen brengen bij een erkende garage en de kosten bij hem verhalen? Hij is ook een erkende Ford garage.

Ik heb nog steeds de advertentie waarop staat voertuig in perfecte staat.

Heb hem nu ongeveer 10dagen en 600km mee gereden.

Grtz

sloeberken

#18 , 26 mei 2014 13:06

Stel hem zo snel mogelijk met AS in gebreken, vermeld erin dat de wagen niet hersteld is, niettegenstaande de wet van 2004 op verkoop van tweedehandsvoertuigen door handelaars er minimum een wettelijke garantie van 1 jaar is. Dat indien hij de wagen niet hersteld zoals het hoort, u niet zal aarzelen om u rechten via de rechtbank zal opeisen.
Onderaan vermeld u het volgende.

Dit schrijven is onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige erkentenis in deze zaak.

Zou het voertuig laten nakijken in een erkende garage zodat ze de gebreken op een offerte kunnen zetten, en eis de kosten in u AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

LeenW

#19 , 26 mei 2014 15:29

Vraag de garagist eens waarom hij van mening is dat deze auto niet onder de garantiewetten voor tweedehandsvoertuigen valt. Ofwel moet hij u gelijk geven, ofwel ben je verzekert dat het niet meer goed komt en dan volg je de procedure van sloeberken ;)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 26 mei 2014 17:07

U kan en mag wettelijk via opnameapparaat dit gesprek opnemen en als bewijs in rechte gebruiken voor de rechtbank.
Is het effectief een erkende dealer? Of een concessiehouder?
De Belgische hoofdzetel kan in een volgende fase in kennis worden gesteld ... houden niet van dit soort praktijken.

Uw verzekering rechtsbijstand in kennis stellen (wel nakijken of deze ook contractuele zaken indekt)

PS misschien de naam van de dealership weghalen werk van auto doet er niet toe.

sloeberken

#21 , 26 mei 2014 23:45

Aankoop tweedehandsvoertuigen valt niet onder contractuele zaken, daar er over algemeen geen bestelbon getekend word.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”