Autoschade door officiële verdeler

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Autoschade door officiële verdeler

#16 , 10 feb 2013 10:35

Een onderhoudsboekje is nog geen garantiebewijs, en 30.000 km verder dit is ook al niet niks.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Asterx
Topic Starter

#17 , 10 feb 2013 13:30

Reactie naar voorgaande 2 replyers,
Onderhoudsboekje is correct ingevuld door de hersteller zelf, uiteraard met hun eigen handschrift, en hun eigen stempel er over gezet.

Denlowie, ik heb ook nergens vermeld dat een onderhoudsboekje een garantiebewijs is. Dat weet iedereen dat het geen garantiebewijs is hé.
En zoals in mijn voorgaande posts is vermeld, weet ik dat de garantie niet meer van toepassing is.
En 30.000km is weinig, stelt niets voor. Voorbeeld: een distributieriem bij deze wagen dient één keer om de 200.000km vervangen te worden.
Zelfs een goedkope autoband gaat langer mee dan 30.000km mits een normale rijstijl.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#18 , 10 feb 2013 14:14

Voorbeeld: een distributieriem bij deze wagen dient één keer om de 200.000km vervangen te worden.

Dit is zeer juist , maar wanneer deze breekt na 30.000km heb je wel geen garantie !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Asterx
Topic Starter

#19 , 10 feb 2013 20:48

Voorbeeld: een distributieriem bij deze wagen dient één keer om de 200.000km vervangen te worden.

Dit is zeer juist , maar wanneer deze breekt na 30.000km heb je wel geen garantie !!
Hangt dit niet vast aan een garantie qua tijd?
Wagens zoals van een firma brabo, die dockpilots (loods) van en naar een schip toerijden, rijden 24u/24u 7/7, per dag 1000km erbij.
Wat als zulke riem breekt na 1 maand? 30.000km en geen garantie op dit stuk? Dat zou mij toch éénigzins verbazen denk ik zo.

Ik hoop toch dat ik morgen, na contact met de garage in kwestie, toch iets kan lospeuteren. Al is het maar een kleine tegenmoetkoming van een paar werkuren.
Indien niet, laat ik hem herstellen bij de officiële dealer in mijn buurt, en dan toch maar door de dure zure appel heen bijten. :roll:

Xastheron

#20 , 12 feb 2013 09:43

Ik denk dat deze discussie meer thuis hoort op een automobielforum en niet een juridisch. Vooral gezien de rare opvattingen sommige forumleden die kant noch wal raken.

Juridisch gezien geldt: u zit buiten garantie, dus de verkoper is niet verplicht te herstellen. Kan dit misschien nog doen als geste (als hij zelf al dan niet nattigheid voelt), maar meer niet.

Aangaande schadeclaim kan u wel uw autoverzekeringsmaatschappij inlichten, de zaak voorleggen en horen wat zij willen doen. Indien u bijkomende rechtsbijstandsverzekering hebt, kan u ook via deze misschien een rechtzaak aanspannen, maar dan gaan er al expertises mee gemoeid en denk ik dat u makkelijk vlotjes over het herstelbedrag zal komen. Bij verlies van de rechtzaak kan het dus een stuk meer kosten dan de reparatie op zich.

Asterx
Topic Starter

#21 , 12 feb 2013 16:59

Garagehouder wil niet tegenmoetkomen en houd vast aan het verlopen van garantie op de uitgevoerde herstelling.
Hij vind het wel "jammer" van de gevolgen ervan.

Dus de wagen dan maar zelf ter herstelling binnengebracht bij een andere officiële Ford dealer.

Terug naar “Consumenten Koop”