Garantie

Fore
Topic Starter

Re: Garantie

#16 , 12 mei 2012 15:44

natuurlijk, dat laatste was ook meer sarcastisch bedoeld :)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Topic Starter

#17 , 15 mei 2012 15:38

UPDATE:

De gsm is ondertussen opnieuw in herstelling. Ik heb ondertss wel een GSM van de winkel meegekregen die ik kan gebruiken zolang. De verkoper zegt dat ik pas een nieuwe GSM kan krijgen na 3 herstellingen een nieuwe GSM kan krijgen.
Moest mijn GSM nu opnieuw niet hersteld zijn. Dan zal ik zelf ongeveer die GSM een 2 tal weken gehad hebben en zal deze 6 weken in reparatie, waarbij ik zolang ik die GSM gehad heb eigenlijk nooit volledig genot heb gehad van die GSM. En dit eigenlijk enkel voor softwarefouten (+/- dezelfde).
Is dit geen grond om op basis van Art. 1649quinquies: § 3 de verkoop te laten ontbinden?

Fore
Topic Starter

#18 , 01 jun 2012 09:00

UPDATE II:

Ik kan via de site van het repaircenter kijken hoever het staat met mijn GSM.

Nu hebben ze blijkbaar niets kunnen vinden, terwijl er wel degelijk door mij en de verkoper een defect is vastgesteld...
Dus nu is mijn GSM ongerepareerd teruggestuurd. Moest het defect er nog steeds zijn, wat dan??

Bijkomend probleem: ik ga mogelijk kunnen opdraaien voor de verzends-en diagnosekosten aangezien er 'niets' ontdekt werd.

Reclame

Drone

#19 , 01 jun 2012 10:53

ontbinding van de verkoop eisen

probleem stelde zich blijkbaar al van in het begin en de verkoper is blijkbaar niet in staat om het toestel te laten repareren.

Fore
Topic Starter

#20 , 01 jun 2012 11:19

De GSM is momenteel verstuurt vanuit nederland en zal wss maandag terug in de winkel zijn. Ik zal dan nogmaals een update posten

Fore
Topic Starter

#21 , 06 jun 2012 07:47

UPDATE III:

Ik ben maandag mijn GSM gaan halen en inderdaad, ik kan geen probleem zien. Ook wat foto's genomen, kon het probleem niet reconstrueren.
Tot ik vanochtend opstond. De oude foto's zijn plotseling terug en weer onverwijderbaar.

Ik zal maar terug naar de winkel mogen zeker, tis gewoon klote dat sinds maandag mijn examens bezig zijn en ik 10 examens heb op 3 weken tijd... dus ik had zonder dit al te weinig tijd

Fore
Topic Starter

#22 , 06 jun 2012 16:17

Net terug gekomen van de winkel. Na mij een half uur staan kwaad maken hebben ze niet het geld willen teruggeven:
Art. 1649quinquies: § 3. De consument heeft het recht van de verkoper een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst te eisen :
- indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of

De GSM blijft hetzelfde probleem hebben, maar komt onherstelt terug. Dus dan lijkt het mij dat ze geen aanspraak kunnen maken op herstelling. De winkel claimt, hij wordt opgestuurd voor reparatie, dus kunnen we er wel aanspraak opmaken.

- indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de consument de herstelling of de vervanging heeft verricht.
Hij is ondertussen 6 weken in herstelling geweest, dus een redelijke termijn voor het herstellen van een softwarefout lijkt me ook wel overschreden. De winkel claimt, hij is 2 * 3 weken in herstelling geweest en 3 weken is een redelijke termijn.

Dus ik zal de winkel maar in gebreken moeten stellen, iemand een goed voorbeeld?

Fore
Topic Starter

#23 , 03 jul 2012 11:40

Ik heb vandaag een afspraak met de winkelverantwoordelijke, maar vrees dat het niet veel gaat zijn. Dus ik heb ook maar al een ingebrekestelling geschreven, zo iemand die eens willen nalezen?
Geachte heer

Op [Dag 0] heb ik in [Y], gelegen te [Z] een [GSM] gekocht. Deze heb ik op [dag 1] binnengebracht voor reparatie vanwege softwarefouten aan de camerafunctie. Hierna heb ik dit toestel opnieuw twee maal binnengebracht voor reparatie op [dag 2] en [Dag 3] voor dezelfde softwarefouten. Het toestel kwam bij de twee laatste reparaties steeds ongerepareerd terug.

Doordat het toestel al 3 maal in herstelling is geweest, met een totale herstelduur van meer dan 9 weken en u geen aanspraak kan maken op herstelling eis ik dat u de koopovereenkomst ontbindt op basis van Art. 1649quinquies § 3 (Burgerlijk Wetboek).

U heeft tot [Dag 4] om alsnog de koopovereenkomst te ontbinden, zo niet geldt deze brief als enigste ingebrekestelling en zal ik een geding aanspannen bij het vredegerecht om alsnog mijn rechten als consument te vrijwaren. Ik wil u er op wijzen dat kosten hiervan een veelvoud zullen zijn van de aankoopsom en voorts de negatieve reclame die hieruit voortvloeit.

Met vriendelijke groeten

Fore
Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning.

Kopie schrijven FOD Economie
Kopie schrijven Test-Aankoop
Aangezien ik daar toch ben, dacht ik gewoon te laten aftekenen voor ontvangst.
is dit voldoende?
[X] bevestigd een schriftelijke ingebrekestelling te hebben ontvangen van Fore op 03/07/2012 te [Z]

Turaki

#24 , 03 jul 2012 15:53

"Voor ontvangst", waarna men de naam schrijft en tekent (eventueel met datum) is voldoende.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#25 , 03 jul 2012 18:02

Zoon had evenzo een probleem met een tablet bij een grote electrozaak.
Gingen het ook herstellen.... gezien zoon ook in de branche zat ...al gezegd dat het niet kon hersteld worden maar ja ...
Na x tijd tablet niet terug want niet te herstellen...
Wilde hem nu een tegoedbon geven ...... zoonlief had de wetgeving bij en desbetreffende artikels zelfs in exemplaar voor hen...
Was ook ineens geen probleem meer
PS Bij een aantal van die firma's komen ze pas in actie (voorzien) nadat er een ofwel melding wordt gemaakt van FOD en testaankoop ofwel een AS met ingebrekestelling krijgen. 8_)

Fore
Topic Starter

#26 , 03 jul 2012 18:06

ze stellen nu een vervanging voor.
Kan ik dit weigeren en nog steeds de ontbinding eisen?
want eig een andere GSM van hetzelfde type zegt me nu wel niet veel meer

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#27 , 03 jul 2012 18:50

Is het een veel voorkomend probleem voor dat type?
Bij zo'n was het probleem gekend ( op te zoeken via bepaalde website's)

Fore
Topic Starter

#28 , 03 jul 2012 19:47

niet dat ik heb kunnen vinden, wel blijkbaar andere prob, vnl de batterij

Terug naar “Consumenten Koop”