Verlies van zending twv 730 euro door Bpost

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Verlies van zending twv 730 euro door Bpost

#16 , 03 mei 2012 08:07

ik wil de OP niet teleurstellen, maar is de vergoeding die Bpost door de telecomwetgeving dient te geven niet beperkt tot 39 euro bij aangetekende zendingen?

(ik weet niet of het hierbij een verschil maakt of het gaat ovedr een brief of een pakket)

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#17 , 03 mei 2012 08:14

als je een AS verstuurd via bpost en deze verliest die. Dan betaalt bpost 12.5euro. je kunt ook je verzending laten verzekeren voor een bepaald bedrag.

Maar hier is de situatie wel anders (vermoed ik)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Sjoera
Topic Starter

#18 , 10 mei 2012 15:34

Ondertussen nog eens naar de post gebeld om te horen of ze al nieuws hadden, waar ze mij doodleuk vertelden dat mijn klacht was afgesloten... Ik dacht altijd dat een klachtendossier pas werd afgesloten als de klacht effectief opgelost was. Blijkbaar vergis ik mij... Ze hebben nu de klacht weer geopend. Zucht...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 mei 2012 15:40

Kan u geen aangifte bij de politie doen?
Diefstal door onbekenden in het postpunt.
Dan zal daar zo wie zo het personeel gehoord dienen te worden.
Scenario : Eerst in Slovakije de nummers en barcode van de tickets opvragen.
Dan aangifte doen bij de politie.
Mogelijk kan Slovakije dan de tickets ongeldig maken en krijgt u er nieuwe.

Voor de rest zit u met de regels van de Post.
Is er in het postpunt een register van ontvangen goederen.
Wie kan daar allemaal aan ( dus welk personeel)?
Laatst gewijzigd door Franciscus op 10 mei 2012 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjoera
Topic Starter

#20 , 10 mei 2012 16:06

Hallo Franciscus,

Kunnen we eventueel eens proberen ja. Ik heb geen idee of de politie daar iets mee gaat doen, maar 't is beter dan niets.

In Slovenië zijn ze al even behulpzaam als bij Bpost: mijn vele mailtjes blijven onbeantwoord en een telefoonnummer is er niet!

Drone

#21 , 10 mei 2012 18:13

door een advocaat eens een deftige brief laten schrijven naar Bpost met een eis tot schadevergoeding als de zending binnen de 14 dagen niet terecht is.

naar de gewone mens communiceert de post heel slecht (tenzij het hun eigen goed uitkomt), hopelijk zien ze dat ge het meent en kan de advocaat genoeg druk uitoefenen.

Sjoera
Topic Starter

#22 , 10 mei 2012 18:47

Een vriendin van me is toevallig advocaat, zij had ook al voorgesteld om een brief te schrijven. Ze gaat dit één van de dagen doen dus hopelijk haalt het iets uit. Fingers crossed!

Drone

#23 , 10 mei 2012 21:40

het feit dat de zending aangeboden is en vervolgens 'verloren' is geraakt op een kantoor speelt natuurlijk in uw voordeel ;)

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#24 , 11 mei 2012 08:59

Ik denk dat de OP er best aan doet om te proberen nieuwe tickets te krijgen van de organisator / verkoper van het festival. OK, de post moet hun werk goed doen, maar uiteindelijk kunnen zij wel zeggen dat deze zending geen verzekerde waarde had, en de schadevergoeding dus beperkt zal blijven. De OP kan immers niet bewijzen dat de tickets weldegelijk in die AS zaten (misschien was dit wel een AS van de firma om een betaling te vorderen). Ik speel hier maar advocaat van de duivel, natuurlijk.

Moest ik van de topic starter zijn, ik zou toch proberen contact te krijgen met de organisator om andere tickets te bemachtigen en de oude te laten blokkeren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Drone

#25 , 11 mei 2012 18:10

als men bij bpost de gegevens nakijkt van de AS en daar staat op dat het AS uit Slovakije kwam (zoals het normaal zou moeten) en de TS buiten dat festival geen verdere connecties heeft, dan staat hij natuurlijk wel een stuk sterker.

trouwens, als het een soort van incasso is vanuit Slovakije, dat zou mij ergens maar raar lijken :p

Sjoera
Topic Starter

#26 , 12 mei 2012 12:57

Ik heb een mail van de organisator van Slovenië waarin het tracking nummer van de zending wordt bevestigd. Een mail heeft volgens de wet geen waarde maar het is toch beter dan niets. Voor de rest doet de organisator ook niet al te veel moeite: geen reactie op mijn mails en geen telefoonnummer te vinden.

knokkie

#27 , 12 mei 2012 16:07

Ja,organisator heeft zijn centen gekregen en tickets opgestuurd,dus hij heeft hier in deze zaak niks meer te verliezen...Het is dus een beetje rekenen op zijn goodwill,spijtig dat hij dan de mist in gaat....

Drone

#28 , 12 mei 2012 16:16

Ik heb een mail van de organisator van Slovenië waarin het tracking nummer van de zending wordt bevestigd. Een mail heeft volgens de wet geen waarde maar het is toch beter dan niets. Voor de rest doet de organisator ook niet al te veel moeite: geen reactie op mijn mails en geen telefoonnummer te vinden.
een e-mail met de hoofding etc heeft wel degelijk bewijswaarde, het is aan de rechtbank om dat bewijs al dan niet te aanvaarden.

Sjoera
Topic Starter

#29 , 12 mei 2012 21:23

Zo, nog eens naar de organisator gemaild... Ik heb uitgelegd dat ik op alle mogelijke manieren heb geprobeerd om van bpost compensatie te krijgen, maar dat die alle verantwoordelijkheid van zich afschuift, en dat ik nu een beroep wil doen op de Europese wetgeving. In principe is de organisator verplicht mij nieuwe tickets te sturen zolang hij niet kan bewijzen dat ik de zending niet heb gekregen (zo staat het toch op europa.eu). Slovenië is gelukkig Europa, dus ze zijn verplicht zich hieraan te houden. Ik heb nu ook een adres en telefoonnummer, dus als ze niet reageren wordt het een aangetekende brief en een klacht bij het ECC.

Stom dat zij er dan voor zouden moeten voor opdraaien terwijl bpost in de fout is gegaan, maar die 5 tickets gaan voor hen het verschil nu ook niet maken terwijl het voor ons wel een smak geld is.

Fingers crossed...

JPV

#30 , 14 mei 2012 06:00

als zij kunnen bewijzen dat ze een zending aangetekend opgestuurd hebben, zij ze in hun recht, dacht ik.

Terug naar “Consumenten Koop”