De verkoper heeft het voertuig natuurlijk niet ingeschreven....Zijn bedoeling was immers niet om de wagen te gebruiken,alleen om te verkopen. De roze geperforeerde kaart heb ik niet meegekregen(is ook niet verplicht denk ik),maar ik heb gezien dat deze op naam van een firma stond die deze auto leasde....Er is een voertuig door een firma verkocht aan een particulier.
Dan is er dus een technische controle gebeurd.
Vermoedelijk heeft de man het voertuig niet ingeschreven.
Gezien hij het voertuig terug verkoopt is er (in principe) mogelijk een nieuwe hercontrole nodig.
Dit is zo wie zo te controleren aan een GEPERFOREERD inschrijvingsboekje met de tekst voor verkoop en beperkt geldig.
Als dat niet strijdig is met het loyauteitsprincipe tov de werkgever, dan weet ik het ook niet meer.Ik weet dat in garages veel gebeurt, maar daarom niet altijd slecht!
Een klant zegt tegen een arbeider in de garage kan je mijn wagen verkopen, en zal mijn wagen hier laten staan, en heb zopas naar de keuring geweest voor verkoop.
De arbeider bied deze wagen aan en de koper koopt de wagen, nu maak de arbeider een papier op tussen de koper en de verkoper dus niet de arbeider, de arbeider int het geld en houd zijn commissie af.
Zo heb ik al in een garage een wagen gekocht, dus eigenlijk tussen twee particulieren, geen garantie of niks, dit is dan goed uitkijken maar kost wel veel minder.
De garage heeft dus officieel niks met de verkoop te zien!
Kleine garages laten dit soms wel toe, moeten geen garantie geven en het word misschien een klant voor het onderhoud, en garantie kan soms zeer duur komen te staan voor een tweedehandswagen als je weet dat uurlonen van 50€ gerekend word in de garages.Als dat niet strijdig is met het loyauteitsprincipe tov de werkgever, dan weet ik het ook niet meer.Ik weet dat in garages veel gebeurt, maar daarom niet altijd slecht!
Een klant zegt tegen een arbeider in de garage kan je mijn wagen verkopen, en zal mijn wagen hier laten staan, en heb zopas naar de keuring geweest voor verkoop.
De arbeider bied deze wagen aan en de koper koopt de wagen, nu maak de arbeider een papier op tussen de koper en de verkoper dus niet de arbeider, de arbeider int het geld en houd zijn commissie af.
Zo heb ik al in een garage een wagen gekocht, dus eigenlijk tussen twee particulieren, geen garantie of niks, dit is dan goed uitkijken maar kost wel veel minder.
De garage heeft dus officieel niks met de verkoop te zien!
Dat is juist, en als je op een betaalparking parkeert moet je betalen, en toch word elke dag duizenden parkeerbons uitgeschreven.Van het ogenblik dat een wagen IN een garage staat moet dit geregistreerd worden.