Software aankoop online

JohnD
Topic Starter

Re: Software aankoop online

#16 , 06 aug 2011 14:47

Ja. dat is natuurlijk evengoed. Kunnen ze zonder dat de mensen dat beseffen natuurlijk even controleren of (bij andere software uiteraard die niet gratis is) je wel een legale versie hebt. Wat de meesten niet weten is dat al dat ET phone home gedoe nogal wat traffiek veroorzaakt op ogenblikken dat je al je PC-PK nodig hebt. En midden in je werk word je dan soms nog gevraagd om te herstarten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#17 , 06 aug 2011 15:02

Kunnen ze zonder dat de mensen dat beseffen natuurlijk even controleren of (bij andere software uiteraard die niet gratis is) je wel een legale versie hebt.
Die helpfunctie gaat dat denk ik niet doen, wel de regelmatige updates.
Waar ik wel problemen mee heb, is software die je niet kunt gebruiken als je niet online gaat ermee....
Wat de meesten niet weten is dat al dat ET phone home gedoe nogal wat traffiek veroorzaakt op ogenblikken dat je al je PC-PK nodig hebt
Vroeger had ik 'pentium 2' 500mHz, 2 jaar later had je dan al de 'pentium 4' en 2.1 gHz.
Die snelle evolutie van PC's is tegenwoordig veel minder. Ik heb nu een PC met een quadcore 2.1 gHz die nu toch al een paar jaar oud is. En mijn PC is eigenlijk nog steeds up to date. Enigste wat ik een beetje mis is extra RAM-geheugen (slechts 2gig en dit met VISTA)

En midden in je werk word je dan soms nog gevraagd om te herstarten.
Dit kun je makkelijk uitstellen, wat veel irritanter is, wanneer je het niet gezien hebt (bv computer spel) en je PC dan plots ongevraagd begint te herstarten....
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

JohnD
Topic Starter

#18 , 06 aug 2011 17:40

Eens laptop altijd laptop, zelfs als ik die voor 99% slechts binnenshuis gebruik. En dan kan ik er nog altijd een 24" aankoppelen. Mijn 2.1 Core2Duo met 3Ghz RAM en Vista wekt niet zo vlot meer, maar dat heb ik natuurlijk aan Vista te danken. En 7 komt er bij mij voorlopig niet in na het lezen van sommige horrorverhalen over massa's bestanden die spoorloos verdwijnen na een sleepbewerking naar een map. Back to basics XP SP3 binnenkort, in afwachting van een i7 met 8GB Ram
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

lucgescheiden

#19 , 06 aug 2011 18:17

De commerciële office-versies vereisen hoe langer hoe meer vermogen van uw bakske, en worden alsdus trager.
De Open Source- versies maken gebruik van de virtuele java machine, en deze wordt steeds sneller door efficiëntere programmatie.
De koers van de commerciële programma's gaat in snelvaart in de richting van het online verhuren.
Terwijl de 'Open Source'-versie' blijft steunen op de locale aanwezigheid van voorgenoemd virtuele machine.
De gevolgen zijn u wellicht duidelijk.

Maar het leert me nog niets over jullie ervaingen met de spellingscontrole van jullie pakketten, wat vroeger reeds als een hekelpunt werd aanzien...
Handige documenten voor Personenrecht

Fore

#20 , 06 aug 2011 22:31

Maar het leert me nog niets over jullie ervaingen met de spellingscontrole van jullie pakketten, wat vroeger reeds als een hekelpunt werd aanzien...
Ik ben zeer tevreden bij de 2010 versie voor de Engelse spellingscontrole, Nederlands gebruik ik niet veel

i7 met 8GB Ram
Ik heb in mijn laptop een i7, ik ben hier zeer tevreden van. (Quadcore die 8 threads gebruikt FTW!)
sommige horrorverhalen over massa's bestanden die spoorloos verdwijnen na een sleepbewerking naar een map
:O ik versleep constant bestanden / mappen naar sticks, externe harde schijven, folders en nog niets van gemerkt oO
Back to basics XP SP3 binnenkort
Naar XP zou ik toch niet gaan, Win 7 blijft sneller

Eens laptop altijd laptop, zelfs als ik die voor 99% slechts binnenshuis gebruik
Ik ben geen fan van laptops (veel te duur voor de performance voor z'n ding). Geef mij maar Desktops... Maar uit noodzaak heb ik me deze winter er toch een moeten aanschaffen....

JohnD
Topic Starter

#21 , 07 aug 2011 01:24

De commerciële office-versies vereisen hoe langer hoe meer vermogen van uw bakske, en worden alsdus trager.
Die kans zit er idd. dik in. Maar niet alleen office spul. Die software fabrikanten redeneren natuurlijk dat processors steeds sterker worden en Ram geheugen steeds groter en disccapaciteit eveneens. Dus moeten ze niet zien op een op zwaarder programma. De tijd van een security suite van 20Mb grootte is voorbij. Nu is dat al gauw 200Mb.
Dat valt goed mee bij mij, enfin ik gebruik dat office spul voorlopig maar om af en toe een gewone brief op te stellen.

JohnD
Topic Starter

#22 , 07 aug 2011 01:35

Ik versleep constant bestanden / mappen naar sticks, externe harde schijven, folders en nog niets van gemerkt
Ik zal je binnenkort eens een paar links geven per PM.
Naar XP zou ik toch niet gaan, Win 7 blijft sneller
Even snel laten we zeggen. Maar Bill kan zijn besturinssystemen hebben voor mijn part. Ik heb op het ogenblik zo'n 20 snelkoppelingen L-onder die ik regelmatig dagelijks gebruik. Waar moet ik daar mee naartoe ? Met een vijftal ter grootte van het formaat van de huidige in een Win7 OS is mijn systray al vol.
Ik ben geen fan van laptops (veel te duur voor de performance voor z'n ding).
Klopt, maart toch al sterk in prijs gedaald. Toen ik eens ging rondsnuffelen naar een laptop met i7 processor en zo'n 4 tot 6GB vond ik eerst niets onder de € 1500. Met een beetje zoeken stel ik toch vast dat er al zijn te krijgen met een i7 en 4GB rond de € 750

Fore

#23 , 07 aug 2011 09:48

Met een vijftal ter grootte van het formaat van de huidige in een Win7 OS is mijn systray al vol.
Welke schermresolutie gebruik je?

Ik heb na mijn thesis nog eens mijn bureaublad opgeruimd, toch z'n 20-30 bestanden verwijderd. Tenzij je op 800*600 draait :)

i7 en 4GB rond de € 750
Maar trekt de rest dan wel nog op iets? bv de GPU

Ik stel nu vast, dat bij bepaalde programma's ik nog rekenkracht tekort kom (en nee, geen games :p )

JohnD
Topic Starter

#24 , 07 aug 2011 12:50

Welke schermresolutie gebruik je? Ik heb na mijn thesis nog eens mijn bureaublad opgeruimd, toch z'n 20-30 bestanden verwijderd. Tenzij je op 800*600 draait :)
Sedert mijn eerste laptop gebruik ik altijd hoge resoluties. Vroeger 1400x1050, daar waar 1024x768 voor 90% de regel was voor een 14" en 4:3 scherm, nu 1680x1050 voor een 16:10 scherm en 14.5". De schermverhoudingen zijn nu 16:9 en nog altijd een veel te lage resolutie. Die schermhoogte is veel te laag maar goed voor film, maar zorgt wel voor een afzonderlijk numeriek klavier dat ik kan missen als kiespijn, daar ik nooit op een Azerty zal werken om aan de wil van het Zuiden te voldoen.
i7 en 4GB rond de € 750
Maar trekt de rest dan wel nog op iets? bv de GPU[/quote]Goede vraag

Fore

#25 , 07 aug 2011 14:13

maar zorgt wel voor een afzonderlijk numeriek klavier dat ik kan missen als kiespijn
ik gebruik mijn numpad constant, dus ik ben blij dat het er op staat :p

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#26 , 08 aug 2011 09:20

Die premium support die zij geven (het bedrag is wel laag, maar het gaat over het principe) bestaat volgens hen enkel in het feit van een voorkeursbehandeling bij het binnenkomen van support vragen (het zgz. bovenaan plaatsen in de wachtlijst)
Mmm, voor zo'n "service" zou ik niet extra betalen, hoor. Hoe meet je zoiets? Hoe weet je of zij zich aan de afspraak houden? Ik kan u aanraden om bij volgende aankopen naar een zogenaamde SLA (Service Level Agreement) te vragen. Daarin staat tot in detail gestipuleerd wat u mag verwachten van service.
Hier zijn er teveel technische termen die een juiste vertaling naar het Nederlands vereisen.
Het gaat dan om een tekstverwerker bedoelt voor een bepaalde nichegroep op de markt? Juristen of iets dergelijks? Of wat bedoel je met "technische termen"? Woorden als "font", "kerning", "leading", etc... zijn niet meteen "technische termen", maar standaard termen binnen een tekstverwerker. Sommige termen worden dikwijls foutief naar het Nederlands vertaald, waardoor het in veel gevallen beter is om het gewoon bij de Engelstalige versie van de software te houden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#27 , 08 aug 2011 12:04

Met een vijftal ter grootte van het formaat van de huidige in een Win7 OS is mijn systray al vol.
Je kan de grootte van de iconen aanpassen. rechtsklik op startknop, kies instelling en dan "advanced settings" in het tweede tabblad dacht ik. daar is een optie "small icons" voorzien.

JohnD
Topic Starter

#28 , 11 aug 2011 20:57

Maar hoe groot is dat klein dan nog ? Zal dan toch nog veel groter zijn dan de huidige in mij Vista of XP denk ik. Ik heb in elk geval op zo'n 70x12 mm zo'n 24 snelkoppelingen inclusief de startknop. In elk geval moeten er vele duizenden ervaren hebben dat het zo niet kon en is er dus een tooltje op de markt dat er voor zorgt dat je in je Windows 7 terug kan overstappen naar de oude vertrouwde snelkoppelingen van alle OS's die aan Vindows 7 voorafgingen.

Terug naar “Consumenten Koop”