mobilhome aankoop

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: mobilhome aankoop

#16 , 14 mei 2011 21:17

Het is misschien voor jou een harde noot enzo (4000 euro is natuurlijk zeker , maar dan moet je nog beter opletten bij de aankoop van wat je droom is. Je kan evengoed een camper mét een vochtprobleem aangekocht hebben en die 4000 euro de gepaste waarde daarvoor gevonden hebben. Misschien had je zelf een idee voor de oplossing van dat vochtprobleem.

Zijn allemaal zaken die je nu niet meer kan betwisten, gezien je verklaard hebt deze gekocht te hebben in de staat waarin hij zich bevond... en hoe kan je nu nog bewijzen in welke staat hij zich bevond én of je van alles op de hoogte was.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 mei 2011 10:56

ow ow ow oud scharminkel ???????????????
tis ni omdat het een oude peugeot J5 camper is en ons 4000€ gekost heeft ,dat de vorige eigenaar ons mag & kan beduvelen hoor
Jij VINDT dat de verkoper je beduvelt heeft, maar er is een verschil tussen iets VINDEN en iets BEWIJZEN. Je hebt de camper aangekocht tegen dergelijke lage prijs (OK, het is veel geld, maar voor een camper blijkt dit een vrij lage prijs te zijn als ik het zo hoor), en met de rijkwaliteiten van de camper is alles blijkbaar in orde (hij is door de keuring geraakt). Stel dat 10.000 € voor een tweedehandscamper een normale prijs is, dan heb je nog 6000€ over om het woongedeelte op te knappen of te laten opknappen. Dat moet toch lukken voor die prijs? (Ik heb héél mijn badkamer opnieuw laten inrichten en betegelen voor de helft van dat geld, dus een camper renoveren moet dan toch wel lukken?)
En die gast wist dat en was het zijn plicht om verder erger & leed te besparen , om dit te melden ,van weet wat je koopt..Want dit en dat moet eraan gemaakt worden , en niet van HIER HEB JE EEN GOEDE KOOP GEDAAN EN ZULT ER NOG JAREN PLEZIER VAN HEBBEN
Wie zegt dat "die gast" wist van die gebreken? Ik heb thuis ook al zaken "opgelapt" door er een plaat of iets dergelijks voor te timmeren en te denken dat daarmee het probleem opgelost is, tot je die plaat er enkele jaren terug vanaf haalt en blijkt dat het probleem net groter geworden is. Dit heeft niet noodzakelijk met kwade wil te maken, maar misschien gewoon met "onkunde" (zeker in mijn geval, gezien mijn "handigheid" ;-).

Afin, in Nederland zeggen ze: "Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten." Ik vermoed dat deze uitspraak hier ook van toepassing is, hoe graag je ook iets anders had willen horen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#18 , 16 mei 2011 19:03

Dit is een juridische site dus we proberen u met juridische elementen te helpen
Wel diegene die iets beweerd u dus zal dat moeten bewijzen.
In de wet staat dat tussen de fout en de schade het causaal verband moet bewezen worden.
Dat wil u uw geval zeggen dat u een deskundige moet aanstellen ... die een forse som zal vragen voor zijn verslag wat door de tegenpartij zo naar de prullenmand zal verwezen worden om een heleboel redenen.
U moet hem dus eerst aangetekend in gebreke stellen ... bij niet reageren zal u hem indien particulier voor de rechter moeten dagen ... gelet op bedrag vermoed ik rechtbank eerste aanleg ...
U neemt dan best een advocaat en laat de rechter een deskundige of een college van deskundigen aanstellen.... deze zullen eerst moeten betaald worden door 'klager'.
U staat zwak gezien camper al een hele tijd onder een zeil stilstaat en nu pas de schade wordt gezien....
Indien tegenpartij zou verliezen dan kan hij nog altijd in beroep gaan en dan zijn we vermoedelijk 3 jaar verder en bent u een veelvoud van dit bedrag kwijt
Uw familiale verzekering zal evenmin tussenkomen gezien contractuele overeenkomst.
Dit advies ook dat van de andere vaste posters is gratis en met alle respect er zijn een aantal die een meer dan degelijke juridische kennis hebben.
Trouwens een vriend van ons heeft jaren geleden ook eens zoiets gekocht voor een klein bedrag ... hij heeft de camper volledig terug opgelapt motor enz incluis. 10 jaar later heeft hij het voertuig pas weggedaan het hangt er gewoon van af wat je van de koop verwachte.
Hij kocht een chassis met een motor en een basis structuur en de rest douche ....enz enz ook de buitenkant en isolatie werd volledig terug aangebracht. Kostprijs de materialen en zijn en mijn uren....

Reclame

mava105

#19 , 16 mei 2011 19:58

U neemt dan best een advocaat en laat de rechter een deskundige of een college van deskundigen aanstellen.... deze zullen eerst moeten betaald worden door 'klager'.
...
Kosten die wel eens een pak hoger zouden kunnen uitvallen dat de aankoopprijs van uw camper. :shock:

Gebruiker21

#20 , 17 mei 2011 09:15

Besluit: laat dit een dure les zijn voor de toekomst, maar voor je eigen gemoedsrust en portemonnee: laat het rusten. Je kan wel "vindend" dat de koper in de fout gegaan is, maar juridisch maak je weinig kans. In tegendeel: je riskeert veel meer geld kwijt te zijn, zonder resultaat. Investeer dat geld dan beter in de renovatie van je camper, dan heb je tenminste WEL resultaat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”