Verkoop auto als particulier maar serieus probleem

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Verkoop auto als particulier maar serieus probleem

#16 , 18 feb 2011 13:25

Goede aanpak. Laat ons weten hoe het afloopt. ;-) Probeer de wagen wel ergens binnen te parkeren, zou ik zo zeggen. Als de "kopers" echt in de marginaliteit zitten, zouden ze het wel eens in hun hoofd kunnen halen om de wagen te komen beschadigen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#17 , 19 feb 2011 07:47

“Art.1583.Hij(=de koop) is tussen partijen voltrokken, en de koper verkrijgt van rechtswege de eigendom ten aanzien van de verkoper, zodra er overeenkomst is omtrent de zaak en de prijs, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is. ”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

“Ik heb in november met een 'vriend' overeengekomen dat hij mijn auto zou kopen“,waarin er overeenkomst is omtrent de zaak(=de auto) en de prijs(daar het overeengekomen bedrag van EUR3500 zou voldaan zijn).

De koop is dus voltrokken.

‘sinds ik hem de auto heb geleend om te gebruiken‘ is de levering van de zaak aan de koper.

“Art.1652.De koper is verplicht interest van de koopprijs te betalen tot aan de voldoening van het kapitaal, in de drie volgende gevallen :...Indien de koper is aangemaand om te betalen. In dit laatste geval loopt de interest eerst te rekenen van de aanmaning.Art.1654.Indien de koper de prijs niet betaalt, kan de verkoper de ontbinding van de koop vorderen.”(B.W.).

‘heb ik ook het maandelijks overeengekomen bedrag nog niet gezien. De verzekeringspremie, ook nog niet gezien sinds november. ‘

Maan uw koper aangetekend aan om het achterstallige te betalen vóór een door u daarin vermelde redelijke termijn en deel hem daarin mee dat bij niet afdoende en tijdig gevolg aan uw aanmaning u de ontbinding van de koop vordert bij de rechtbank van eerste aanleg .
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

NereaLismont
Topic Starter

#18 , 21 feb 2011 19:00

Bij deze is de aangetekend, of toch zeker de via de gewone post opgezonden brief aangekomen normaal gezien.

Gisteren de auto gaan halen, sleutel braaf meegekregen en sindsdien enkele stuiptrekkingen in de vorm van telefoontjes die ik jammer genoeg niet kan opnemen daar ik sinds vandaag weer aan het werk ben. Heb hier nogmaals het contract laten nalezen door onze juridische dienst die zich daarom niet speciaal met voertuigen bezighoudt, maar mij toch op mijn gemak stelde. Normaal gezien moet het nu wel ok zijn...

Ik wil jullie bedanken voor de vele reactie's, jullie hebben deze desperate housewife geholpen! Ik apprecieer het echt ten volle!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 feb 2011 19:33

:wink:

EvilFreD

#20 , 21 feb 2011 20:20

Fijn dat het goed afgelopen is :)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Consumenten Koop”