Bijkomende interessante informatie over consumentenwaarborgen:Mijn ouders kopen in december een stereoinstallatie bij bedrijf X. De CD-speler hapert vrijwel onmiddellijk, en beschadigt 3 cd's. Het toestel wordt binnen gedaan voor herstelling of vervanging. Mijn ouders worden voorts vier weken aan het lijntje gehouden. Vandaag komt het bericht: fabrikant S. levert het toestel niet meer en kan het niet herstellen. De verkoper wil echter het woord terugbetalen niet horen, maar wil wel 'wat van de prijs afdoen' bij een ander (duurder) toestel, zij het dat dit duidelijk niet over dezelfde mogelijkheden beschikt als het eerste. Mijn ouders gaan niet akkoord
Zijn mijn ouders in hun recht om het integrale bedrag (119 euro) terug te vragen?
Ik ben hen aan het helpen een aangetekend schrijven te sturen. Zijn er bepaalde wetteksten en/of formules die daar zeker moeten instaan?
Wat als de verkoper niet beweegt? Economische inspectie?
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Justiceseeker