tweedehandswagen

Lightning

Re: tweedehandswagen

#16 , 22 okt 2010 16:39

@Lanox: In die checklist staat NIETS over de staat van het voertuig, want het is het standaardcontract op de site van de VAB

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 okt 2010 16:50

Op het laatste blad staan 96 punten waarbij in te vullen is of het onderdeel OK is, er sporen van slijtage zijn op het onderdeel of dat het onderdeel aan herstelling toe is. Als dat de staat van het voertuig niet omschrijft dan weet ik niet hoe je de staat wel zou moeten omschrijven.

Force
Topic Starter

#18 , 23 okt 2010 13:31

Op het laatste blad staan 96 punten waarbij in te vullen is of het onderdeel OK is, er sporen van slijtage zijn op het onderdeel of dat het onderdeel aan herstelling toe is. Als dat de staat van het voertuig niet omschrijft dan weet ik niet hoe je de staat wel zou moeten omschrijven.
Lightning bedoeld dat de link die ik gepost heb een voorbeeld van het contract is waarop niets is ingevuld.
In mijn concreet geval is dit trouwens ook niet ingevuld.
Ik ben wel in het bezit van een 20tal foto's van de wagen, een aantal zijn door mezelf genomen op de dag van de ondertekening van het contract de andere zijn afkomstig uit de advertenties van de wagen op het internet. In de verkoopsvoorwaarden staat trouwens dat de informatie uit de advertenties bindend is voor de verkoper. Aangezien de verkoper zo vriendelijk is geweest in zijn advertenties (op o.a. Autoscout24, Vlan,...) duidelijk te vermelden dat het om een wagen in nieuwstaat gaat en enkele mooie foto's heeft toegevoegd, lijkt me dat wel voldoende als omschrijving.

Reclame

Force
Topic Starter

#19 , 27 okt 2010 18:46

Federauto heeft me laten weten dat ze niets kunnen doen omdat de verkoper de zaak reeds aan zijn advocaat heeft doorgegven.
Wacht nu even af wat ik via mijn rechtsbijstand gedaan kan krijgen.

Force
Topic Starter

#20 , 21 nov 2010 22:34

Ondertussen heeft de verkoper de schadevergoeding van 10% van de verkoopprijs op mijn rekening gestort. Dit na een aangetekend schrijven van mijn rechtsbijstandverzekering.
Het is dus goed om weten dat je bij aakoop van een andere wagen beroep kan doen op de reschtsbijstand van je huidige wagen.
Wat er uiteindelijk echt met de wagen is gebeurd weet ik nog altijd niet ...

Lightning

#21 , 21 nov 2010 22:37

En daar ligt u ook niet meer wakker van? Wel? :)

Force
Topic Starter

#22 , 26 nov 2010 18:38

En daar ligt u ook niet meer wakker van? Wel? :)
Momenteel heb ik al een andere wagen op het oog, dus lig ik idd niet meer wakker van wat er met die andere wagen gebeurd is.

Terug naar “Consumenten Koop”