Website wijzigd prijs op de website + annulatie bestelling

Vandebos

#16 , 08 jan 2010 12:50

dat er later geen discussie mogelijk is, download ik via freeware zelfs de gehele website...

Heb zo in het verleden al uitzonderlijke dingen tegengekomen zoals folders met daarin de verplichte verkooptechnieken op krediet op papier en in pps uitgelegd, Bij één niet nader genoemd bedrijf in het Brusselse zaten er zelfs de scans van 100+ ondertekende werknemers contracten bij..
Pleeg je dan geen diefstal? Het is tenslotte niet de bedoeling dat je bestanden downloadt waarvan veronderstelt wordt dat je ze niet mag zien. Ook al zijn ze er. En wat is de bewijswaarde van het downloaden, je kan de code makkelijk aanpassen. Dan lijkt een screendump mij beter.

En zo'n systemen met prijskorting van x% zijn inderdaad geautomatiseerd. Alle informatie wordt berekend in en opgehaald uit een database die ergens centraal wordt beheerd.
Alle gedownloade informatie is zonder beveiliging op het net geplaatst. Er komt geen hacken (wit of zwart) aan te pas en er wordt niet gezocht naar zwakheden in de site. De informatie staat er gewoon toegankelijk voor iedereen beschikbaar die toevallig de juiste url ingeeft.

Je kan perfect deze gegevens afhalen met code en lokatie verificatoren die aantonen dat niets werd gewijzigd. (Indien je wel wat zou veranderen kloppen deze codes niet meer)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JochenK

#17 , 08 jan 2010 17:05

@ Oblivious.
Wel, ik heb gevraagd aan die juriste op mijn werk of zij zich even verder wou verdiepen op deze zaak. en na alles bestudeert te hebben van algemene voorwaarden enz, kan ik volgens haar eisen dat die verkoop moet doorgaan zoals overeengekomen in de bestelling, of moet ik een alternatief krijgen van dezelfde kwaliteit.
Ik heb dan ook vandaag een officiële klacht ingedient d.m.v. een aangetekend schrijven naar hun adres.
Nu zijn ze wel verplicht te reageren op mijn eis, want op mijn mail correspondentie blijft het doodstil ...

ik zal je hier op de hoogte houden, maar als ik jouw was zou ik dit ook al doen om in orde te zijn met hun A.V.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 jan 2010 19:07

Normaliter moet men bij fouten in een folder dit verspreid is - vb in de winkel zelf dadelijk aangeven aan de ingang dat het een fout is.
Drukker heeft cijfers omgewisseld ( gebeurde vroeger enkele malen) toen er nog gulden en BF waren.

Als het verschil klein is - redelijk en niet opvalt --- verkopen aan de opgegeven prijs.
Indien het verschil gigantisch is -- heeft handelaar een serieus punt hoor.

Tegen het feit dat er niet onmiddellijk een reactie kwam
U dient ook economische inspectie in te lichten

Maak idd gebruik van een juridisch infopunt via uw justitiehuis.

Reclame

0blivious
Topic Starter

#19 , 11 jan 2010 10:19

Ok, heb net het justitiehuis aan de lijn gehad en ze wisten mij te vertellen dat deze koop-verkoop overeenkomst afdwingbaar is, in theorie toch. Praktijk kan verschillen.

Een eerste stap is inderdaad een aangetekende brief versturen.

Het is wel belangrijk dat als je dit doet dat je een screenshot mee erin zet.

Dit zal ik dus nu doen en ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen..

JochenK

#20 , 11 jan 2010 10:58

helemaal akkoord wat betreft van drukfouten enz ... , maar wij beschikken over een bestelbon, niet over een offerte/prijslijst of folder, en dan gaan we ervan uit dat de verkoper weet wat erin staat. als wij daar mee akkoord gaan en betalen, stemmen wij dus in met deze verkoopsvoorwaarden en is de verkoop bindend. de verkoper heeft dan geen punt meer om drukfouten aan te halen als annulatie van een bestelling. hij had zijn afwerking van bestellingen maar anders moeten opvolgen i.p.v. software programma's dit automatisch te laten doen.
ik heb gelukkig ook een kopie van de website toegevoegd aan mijn schrijven dan.
Ik had geluk dat ik mijn betselling al op zondag gedaan had, en dat na hun bericht van annulatie op dinsdag, de verkeerde prijs nog steeds op hun site stond.

ben benieuwd op hun reactie nu ...[/b]

JochenK

#21 , 15 jan 2010 11:59

Heb jij al iets vernomen van hun, Oblivious ?

0blivious
Topic Starter

#22 , 15 jan 2010 15:10

Heb jij al iets vernomen van hun, Oblivious ?
Nopes.. jij?

JochenK

#23 , 19 jan 2010 10:07

nope, geven geen kik
heb ondertusse wel het geld terug gekregen

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#24 , 20 jan 2010 18:58

Tegen het feit dat er niet onmiddellijk een reactie kwam
U dient ook economische inspectie in te lichten
Kan je via hun website.

0blivious
Topic Starter

#25 , 03 feb 2010 09:30

Franciscus, hoe kan dit helpen? Moet ik hen nog eens een brief opsturen en dit gebruiken?

Dit is wat ik vind over de economische inspectie:
Opdrachten
voert controleopdrachten uit die hoofdzakelijk betrekking hebben op de volgende dossiersoorten:
de toepassing van de klassieke expansiewetgeving en de opvolger ervan, namelijk de groeipremie, de ecologiesteun, de kmo-portefeuille, de brugprojecten tussen onderwijs en economie, de ad-hocsteun, de aanwending van de Europese subsidies (EFRO met inbegrip van de Interreg-programma’s), de peterschapsprojecten, de strategische investeringsprojecten en de opleidingssteun, de uitvoering van het economische streekbeleid, de bedrijventerreinen en de bedrijfsgebouwen, de rentetoelage voor hinder door openbare werken

JochenK

#26 , 05 mar 2010 09:14

wat te verwachten was is dus uitgekomen:
de bestelling kan nietig verklaard worden door de verkoper als het bedrag niet realistisch haalbaar is, en de verkoper met verlies zou moeten verkopen. Dit laatste is immers bij wet niet toegelaten.
Voor alle bedragen die boven de inkoopprijs van het product zitten, zou je dus een kleine kans kunnen maken.
maar meestal worden duidelijke gevallen van grote missingen in het voordeel van de verkoper uitgesproken.

Terug naar “Consumenten Koop”