garantie auto

bisbro
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: garantie auto

#16 , 13 apr 2021 16:36

Toen ik die auto 2de hands kocht 5 maand geleden moeten die dan ook al niet meer goed geweest zijn.
Dan kon u het ook zien
Als u al gekeken heeft ...

Dat heeft toch niks met rijstijl en slijtage te maken toch?
Waardoor denk je dan dat die stuk gaan :?:

Uiteraard is dat slijtage
Als schokdemper in/uit veert, veert stofhoes mee

Stofhoezen worden ook niet "regelmatig vervangen"
Dat is typisch pas als ze stuk zijn, zichtbaar op hun laatste lopen, of als er een ander probleem is waardoor men er toch aan of nabij moet werken .
U gaat mij verwijten dat ik de auto niet uit elkaar heb gehaald om te zien of de stofhoezen nog goed waren????
Als koper moet men dus weten wat er allemaal stuk kan gaan/zijn aan een auto??
Dat moest de verkoper gezien hebben, of niet?? Die waren in elk geval niet vervangen, want ik heb nog maar 1000km gereden met die auto.
Ik krijg meer en meer bedenkingen over de correctheid/objectiviteit van de antwoorden van inazuma.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#17 , 13 apr 2021 17:55

Verkopers, en al helemaal 2dehandswagenverkopers, mag je NOOIT geloven op hun woord. Altijd zelf nazien, of iemand deskundig meenemen. Laat dit een goede les zijn.

bisbro
Topic Starter

#18 , 22 apr 2021 16:38

De kleine uit de papklas heeft er uiteindelijk mee ingestemd om de helft van de herstelkosten te dragen, maar stelt gewoon vast dat de sector héél creatief is in het omzeilen van de garantie op tweedehandsauto's. Ze hebben de verplichting deze te verlenen op factuur maar handhaving stelt blijkbaar niks voor in dit land.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”