Factuur voor niet geboekte reis

Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

Re: Factuur voor niet geboekte reis

#16 , 22 sep 2019 19:07

Met die procedure kan TS niets aanvangen. Die is enkel van toepassing indien men EISER is. TS is geen eiser maar wel de partij die zich moet verdedigen.
Als een dagvaarding betekend wordt door de reismaatschappij zal de zaak sowieso voor een Rechtbank behandeld worden.

Staat ook zwak aangezien er ondermeer niet werd gereageerd op een effectief ontvangen e-mail.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

yvesvdp
Topic Starter

#18 , 22 sep 2019 19:24

Ok dat is minder. Ik hoopte zo misschien tot een overeenkomst te kunnen komen.
Ik heb uiteraard geen zin om naar Duitsland te rijden daarvoor.
Nu wat je als tweede aanhaalde nl dat er niet gereageerd werd op hun mails, moet ik je wel vertellen dat het net andersom is. Uitgezonderd van die Bevestigingsmail, die mijn dochter spijtig genoeg beter wel had gelezen, hebben wij elke mail netjes beantwoord, alleen wisten wij pas enkele dagen voor de reis om welke reisorganisatie het ging, dit hebben ze ons steeds verzwegen en stond ook niet op de factuur. Zelfs gisteren heb ik nog een mail gestuurd om meer inlichtingen en bewijzen te krijgen, maar daar is (nog) niet op geantwoord

Reclame

Thomas Morus

#19 , 22 sep 2019 21:14

Ok dat is minder. Ik hoopte zo misschien tot een overeenkomst te kunnen komen.
Ik heb uiteraard geen zin om naar Duitsland te rijden daarvoor.
Nu wat je als tweede aanhaalde nl dat er niet gereageerd werd op hun mails, moet ik je wel vertellen dat het net andersom is. Uitgezonderd van die Bevestigingsmail, die mijn dochter spijtig genoeg beter wel had gelezen, hebben wij elke mail netjes beantwoord, alleen wisten wij pas enkele dagen voor de reis om welke reisorganisatie het ging, dit hebben ze ons steeds verzwegen en stond ook niet op de factuur. Zelfs gisteren heb ik nog een mail gestuurd om meer inlichtingen en bewijzen te krijgen, maar daar is (nog) niet op geantwoord
U had de bevestigingsmail "in tempore non suspecto" moeten protesteren. Ik begrijp dat dit niet is gebeurd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

yvesvdp
Topic Starter

#20 , 23 sep 2019 05:34

@Thomas, ik zou eigenlijk niet weten wat dat wil zeggen. Dus zal dit zeker niet gebeurd zijn. En ik veronderstel dat het nu niet meer kan?
Mijn dochter heeft een grote fout gemaakt door die bevestigingsmail weg te gooien denkend dat het span mail was. Maar ja die was verzonden naar een oud niet meer echt gebruikt emailadres (al is dat geen excuus)
Ik heb ondertussen nog een mail gestuurd naar de reisorganisator om mij meer info te geven.
Nu zeggen ze dat er op de bestelknop is gedrukt maar het proces is afgebroken toen online het voorschot moest betaald worden. (daaruit kon de reisorganisator waarschijnlijk toch ook uitmaken dat de reis niet gewenst was)
Verder blijft mijn dochter erbij dat zij niet op een bestelknop heeft gedrukt (maar ze waren daar toen met 5 meisjes bij haar thuis en misschien 1 van de andere meisjes al ontkennen die ook)
Ik denk dat ik best nu even afwacht op wat het antwoord word van de reismaatschappij, misschien kunnen we tot een vergelijk komen.
@Marcus Aurelius ik zie niet in waarom dit topic gesloten zou moeten worden.
Ik probeer een oplossing te vinden voor mijn dochter, want voor ons is 2200 eur heel veel geld.

yvesvdp
Topic Starter

#21 , 23 sep 2019 06:52

Ik probeer inderdaad met de reisorganisator tot een overeenkomst te komen, maar helaas antwoorden ze niet op mijn mails.
Ik wil niet liever dan tot een vergelijk te komen.
Zoals iedereen heb ook ik geen zin in een rechtszaak (en al zeker niet als het in het buitenland is)
Ik zal ze vandaag nog eens proberen te mailen en zoals u voorstelt proberen tot een vergelijk te komen

mava105

#22 , 23 sep 2019 09:38

Hoe komt die reisorganisatie aan dat oud mailadres? Dat moet uw dochter toch ergens hebben ingegeven. Stond dat op het scherm waarop ze klikte om te bevestigen? Indien ja is ze zelf onzorgvuldig geweest met het invullen en nazien van haar gegevens.
Telkens al ik iets bestel via internet, kijk ik iedere keer alle adressen en data nauwgezet na, en print ik ook die bestelbon af. Die leest ook nog eens mijn echtgenote helemaal na. Vergissingen en fouten zijn dus gereduceerd tot 0,001 %

JurecaBE

#23 , 23 sep 2019 11:03

Voorlopig afgesloten - TS kan nieuw topic opstarten en verwijzen naar dit topic
Alles is door leden gezegd wat u kan of niet kan.
JurecaBE moderator

Terug naar “Consumenten Koop”