Aankoop wagen

RedAsunder
Topic Starter

Aankoop wagen

#1 , 01 sep 2010 19:12

Ik ben een jongeman van 24 jaar en heb net mijn voorlopig rijbewijs gehaald.
Via een collega van mij ben ik in contact gekomen met een persoon (ook een collega maar met een andere functie en te werk gesteld op een andere post) die mij een tweedehandswagen wou verkopen. Volgens hem had een bevriende garagist een goede occasie wagen staan.

Na enkele telefoontjes heen en weer zijn we tot de overeenkomst gekomen dat de betreffende garagist de wagen opzij zou zetten zodat ik eens een kijkje zou kunnen komen nemen. Hiervan is nooit iets in huis gekomen. Ik heb nooit foto's te zien gekregen of de wagen in kwestie gezien.

Enkele dagen later kreeg ik een veel interessanter voorstel van een andere collega van mij wiens vader ook garagist is, sinds deze garage achter de hoek is was het geen probleem voor de garagist om eens tot op mijn werk te rijden en de wagen en documenten te laten zien.
Sinds deze wagen meer in mijn prijsklasse lag, besloot ik om deze te nemen.

Vervolgens stuur ik een sms naar de eerste verkoper dat hij bedankt is voor de moeite maar dat ik niet langer interesse heb in zijn voorstel. Hij belt mij op en zegt: " Jij hebt een wagen bij mij gekocht, ik heb reeds 1000 euro voorschot betaald aan de garagist..., etc "

Dat voorschot is betaald buiten mijn weten, ik heb nooit gevraagd om een voorschot uit eigen zak te betalen. Hij heeft het misschien hooguit vermeld dat het nodig was maar ik heb nooit letterlijk gezegd dat hij dat mocht doen. Nu is mijn vraag; heeft die persoon een been om op te staan? Er is nooit een schriftelijk akkoord gemaakt, hooguit een mondeling akkoord tot het gaan bezichtigen van de wagen.

Hij heeft er ook mee gedreigd om naar mijn baas te stappen, ook al is dit iets tussen mij en die persoon.
Zou het mogelijk zijn dat ik mijn job hierdoor verlies?

Met vriendelijke groeten,

DB

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken

#2 , 01 sep 2010 19:19

Dat is een privè zaak,en je baas heeft daar niets op aan te merken.
En anders stap je naar de vakbond.

Lightning

#3 , 01 sep 2010 19:24

Voor uw job moet u niet vrezen. U baas en/of uw werk hebben hier niets mee te maken.

En die garagist was DDT OK Cars :lol:?

Reclame

RedAsunder
Topic Starter

#4 , 01 sep 2010 19:26

Hahaha goeike!

De eerste garagist heb ik ook nooit ontmoet, die persoon van mijn werk was gewoon de tussenpersoon.

float
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 sep 2010 21:35

Hij die iets beweert, moet daarvan het bewijs leveren. De verkoper zal dus in nauwe schoentjes staan...

Terug naar “Consumenten Koop”