verkochte auto aan een oficieele garage

chris96
Topic Starter

verkochte auto aan een oficieele garage

#1 , 10 aug 2010 10:56

Kan iemand ons helpen we hebben dit weekend onze nieuwe wagen, tot nu toe alles goed.
We kregen dan een telefoon van de garage die onze vorige overgekocht heeft en zegt dat er een probleem mee is omdat hij stil valt .
heb geantwoord dat het waar is en dat als hij warm is er geen probleem is heb het toen ook gemeld bij de verkoop overeen komst. ze hebben het niet op de documenten geschreven.

Nu gaan ze ons in gebreken stellen omdat dit een zwaar mankemend is.

Kan iemand ons helpen wat we moeten doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 10 aug 2010 15:12

Kan iemand ons helpen we hebben dit weekend onze nieuwe wagen, tot nu toe alles goed.
We kregen dan een telefoon van de garage die onze vorige overgekocht heeft en zegt dat er een probleem mee is omdat hij stil valt .
heb geantwoord dat het waar is en dat als hij warm is er geen probleem is heb het toen ook gemeld bij de verkoop overeen komst. ze hebben het niet op de documenten geschreven.

Ik denk dat er jullie niks te verwijten valt. De garagist mag proberen, maar hij heeft geen poot om op te staan.
Jullie hebben dit gemeld bij de aankoop van de nieuwe wagen, dus is dit nu zijn probleem.

chris96
Topic Starter

#3 , 10 aug 2010 17:10

Ik denk dat er jullie niks te verwijten valt. De garagist mag proberen, maar hij heeft geen poot om op te staan.
Jullie hebben dit gemeld bij de aankoop van de nieuwe wagen, dus is dit nu zijn probleem.
bedankt ik wou dat hij da nu ook besefte zodat al deze cirqus :( er niet was kunnen we eindelijk genieten van onze nieuwe auto die trouwens van dezelfde garage is
:? :?

Reclame

float

#4 , 10 aug 2010 17:28

Het staat dus niet op de verkoopsovereenkomst?

bartvdv

#5 , 10 aug 2010 18:07

Het staat dus niet op de verkoopsovereenkomst?
Wat zou het uitmaken of dat in de overkeenkomst staat of niet. De garage neemt de auto over; voor mijn part is dat een wrak. De garagist is een vakman en had de waar maar eerst moeten inspecteren.

float

#6 , 10 aug 2010 18:30

Ervan uitgaande dat het gebrek onmiddellijk optreedt of door onderzoek door een professionele verkoper zou kunnen opgemerkt worden volg ik u volledig.
Ik zou toch graag iets meer details weten over dat "gebrek". Wanneer treedt dat op? Onmiddellijk als hij start? Na enkele kilometers te hebben gereden? Iets anders?

chris96
Topic Starter

#7 , 11 aug 2010 08:11

Ervan uitgaande dat het gebrek onmiddellijk optreedt of door onderzoek door een professionele verkoper zou kunnen opgemerkt worden volg ik u volledig.
Ik zou toch graag iets meer details weten over dat "gebrek". Wanneer treedt dat op? Onmiddellijk als hij start? Na enkele kilometers te hebben gereden? Iets anders?
het treed omiddelijk op als je start maar als hij koud is of lang stil stond
ze weten het eigelijk ook niet wat het is omdat ze er nog niet naar gezocht hebben

Terug naar “Consumenten Koop”