#1 , 10 aug 2010 09:54
Goeiemorgen,
Ik heb net bij verbouwingswerken een nieuwe keuken laten plaatsen. Als werkblad wilden we perse graniet. Omdat de prijzen tussen verschillende steenkappers nogal verschillen, heb ik bij 14 verschillende mensen een offerte aangevraagd. Uiteraard is er altijd iemand de goedkoopste, bleek nu dat er kennissen van mij in het verleden heel tevreden geweest zijn van die mens zijn werk. Werken zijn dus door deze steenkapper uitgevoerd. Ik heb nu de factuur ontvangen: is 1090 euro duurder dan de offerte! Bij het opvragen van een offerte heb ik de ruwe maten van de keuken opgegeven, bij het opmeten van de steen is gebleken dat er in totaal 0.19m² graniet extra moest geplaatst worden (dus 0.19m² verschil met offerte). Ik heb de steenkapper in kwestie aan de lijn gehad: door dat extra oppervlak heeft hij twee stukken graniet moeten laten komen om alles in orde te krijgen. De overschot rekent hij ook gewoon door. Ik ben normaal geen moeilijke mens en betaal met plezier een extra m² bij, maar 1090 euro voor 0.19m² vond ik er echt over... Ik heb hier nog steeds de gedetailleerde, en getekende offerte van de steenkapper. Ik heb eveneens de gedetailleerde factuur liggen, alle werken komen overeen, behalve de steen. Zijn hier suggesties over? Ik heb geen zin om alles té ver te laten komen eerlijk gezegd, maar de volle pot betalen ben ik ook niet van zin. Bijkomend detail: in plaats van graniet is er composiet geplaatst.
Groeten,
Hendrik