Mijn vrouw en ik zijn al jaren trouwe klant bij Mobistar. Aangezien we meestal kort naar elkaar bellen, hebben we jaren terug een Family Pack contract genomen waarmee beide gsm nummers onder eenzelfde contract liggen.
Vanwege vroegere ervaringen met domiciliëringen, zijn we allebei sterk tegen domiciliëringen en zullen we absoluut zo weinig mogelijk van domicilieringen gebruik maken.
Een tijdje terug bleek dat we beiden een sms van Mobistar gekregen hadden waarin stond dat onze domiciliëring in orde was. Aangezien we beiden zeker wisten dat we zo weinig mogelijk met domiciliëringen doen, dachten we dat dit een totaal foutief bericht was en schonken we er ook geen verdere aandacht aan.
Toen iets nadien de factuur van Mobistar in de bus viel, bleek het te betalen bedrag een beetje hoger te zijn dan normaal. Bij het nakijken van de details via de website, bleek dat de factuur als betaald stond aangegeven terwijl ik zeker wist dat we nog geen overschrijving hiervoor gedaan hadden. Bij het nakijken van de website van onze bank, bleek er een domicilieringsnummer voor Mobistar geregistreerd te zijn. Mijn vrouw verwijderde deze dadelijk en contacteerde de bank voor meer informatie. Nadien kregen we van de bank melding dat zij Mobistar hadden gecontacteerd en daar de melding hadden gekregen dat ze van ons geen goedkeuring voor domiciliering meer terugvonden.
Ik stel me daar enkele vragen bij:
- Moet ik alsnog de factuur betalen die geregistreerd stond als betaald?
- Moet er eventueel een soort schadevergoeding of iets dergelijks door Mobistar of de bank worden betaald?
- En nog belangrijker... Wat is er te doen tegen dergelijke mallafide praktijken?
We vinden het nogal straf dat een firma die je rekeningnummer kent zomaar bij de bank een domiciliëring kan registreren waarmee ze geld van je rekening kunnen halen.