Wij hebben een reis geboekt, die we door omstandigheden niet hebben kunnen maken. Onze annulatieverzekering werd aangesproken , de touroperator heeft ons de keuze gelaten om op een nieuwe datum te boeken, ofwel de terugbetaling, in de Algemene Reisvoorwaarden staat het beschreven als volgt :
Verbreking door de reisorganisator voor afreis :
Indien de reisorganisator, voor de aanvang van de reis , het contract verbreekt wegens een niet aan de reiziger toe te komen omstandigheid, heeft de reiziger de keuze tussen
a: ofwel de aanvaarding van een nieuw aanbod van een reis van gelijk of betere kwaliteit, zonder dat hij een supplement dient te betalen : zo de reis die ter vervanging wordt aangeboden van mindere kwaliteit is, moet de reisorganisator het verschil in prijs zo spoedig mogelijk terugbetalen.
b: ofwel de terugbetaling, zo spoedig mogelijk, van alle door hem op grond van het contract betaalde bedragen.
Over het bedrag discussiëren we niet, maar het reisbureau voorziet terugbetaling in de vorm van een reisvoucher. Wij zijn geen reizigers, omwille van een andersvalide, de initiële reis hadden we geboekt naar aanleiding van de uitnodiging om het huwelijk van mijn broer in Bali bij te wonen, de luchtvaartmaatschappij heeft de data aangepast zodat we het huwelijk zouden missen, en de noodzaak om te vliegen er ook niet meer was. Onze Touroperator treft geen enkele schuld, die mensen doen wat ze kunnen, maar de zin om als alternatief een aantal citytrips met de wagen te maken is ook ver te zoeken.
Daarom, heeft het zin om daarover te mopperen ? De Touroperator zegt dat men nooit geen terugbetaling cash doet, enkel in reisvouchers, dat dat de normale procedure is. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat deze reis betaald werd door mijn broer, het geld zou van harte welkom zijn, de medische kosten swingen de pan uit. Dus misschien toch een beetje een 'geluk' bij een 'ongeluk' ?