Dag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb maanden geleden een bestelling gedaan bij Neckermann. Na levering had ik 14 dagen om de goederen terug te sturen. Ik heb een deel gehouden en een deel van de spullen teruggestuurd, ruim binnen die 14 dagen, waarvan ik ook een bevestigingsmail heb gekregen. Ik heb ook meteen de rekening betaald, netjes op tijd.
Enkele weken later kreeg ik een bericht dat ik nog een openstaand saldo had, en dat ik dat zo snel mogelijk moest betalen. Het bleek te gaan om de spullen die ik retour had gezonden.
Ik mail hen dus, met in bijlage hun eigen bevestigingsmail. In hun antwoord staat dat ze de retourzending hebben verwerkt en dat ze een nieuwe rekening sturen. Die komt ook, met hetzelfde openstaande bedrag. Ik mail hen dus opnieuw, en krijg weer hetzelfde antwoord en daarna weer een rekening met hetzelfde bedrag, nu plus nalatigheidsintresten.
Ik stuur hen vervolgens een brief plus een kopie van alle mails. Ik krijg als antwoord dezelfde rekening met nog meer boetes.
Ik bel hen dan maar op, de telefoniste van dienst zag op haar computerscherm mijn retourzending staan en geeft toe dat er een fout gemaakt is en dat deze zo snel mogelijk ongedaan zal worden gemaakt.
Niet dus, want nu krijg ik een brief van een advocaat dat ik binnen de twee weken het -inmiddels substantieel hogere- bedrag moet betalen voor er gerechterlijke stappen worden ondernomen. Ik heb nu maar weer het hele pakketje mails en brieven naar deze advocaat gestuurd in de -ijdele?- hoop dat het alsnog in orde komt.
Moet ik nu zelf een advocaat in de hand nemen, en nog maar wat extra tijd en geld hierin stoppen? Ik vind dit alleszins te bizar voor woorden.
Groetjes en alvast bedankt!