Hallo,
Ik heb het volgende voor.
Dik twee maanden geleden heb ik bij mijn garagist een Thule dakkoffer besteld. Omdat ik een zwarte wou zei mijn garagist dat hij deze rechtstreeks bij Thule kon bestellen, omdat Opel deze niet leverde.
Vorige week bel ik mijn garagist met de vraag of er al nieuws is ivm mijn koffer. Zijn antwoord was dat er stockproblemen waren bij Thule maar dat hij normaal gezien geleverd ging worden.
Begin deze week bel ik opnieuw waarop de garagist zegt : De leverancier zei dat ze geleverd waren, maar ik heb hem niet gezien. Er is dus iets mis, ik zal nog eens horen.
Aangezien ik de koffer binnenkort nodig heb begon ik me zorgen te maken...logisch na twee maanden wachten. En aangezien mijn garagist zei dat hij rechtstreeks bij Thule ging bestellen besloot ik contact op te nemen met Thule zelf, via een mail naar hun klantendienst.
Daar kreeg ik te horen dat ze van geen bestelling wisten (wat kon kloppen volgens de beweringen van mijn garagist). Maar volgens hen was er wel één op voorraad in het magazijn van Duisburg en die konden ze de volgende dag al leveren. Op deze mail heb ik niet gereageerd maar ik ging er vanuit dat alles in orde ging komen.
Twee dagen later krijg ik bericht van mijn garagist : er zijn twee dakkoffers geleverd ! Sterker nog, de tweede zou, volgens hem, door mij persoonlijk zijn besteld geweest bij Thule zelf.
Ik leg hem uit wat ik exact heb gedaan en verzeker hem dat ik zeker geen nieuwe koffer heb besteld, niet in mijn naam en niet in die van hem.
Reden van de verwarring : mijn garagist had de koffer NIET besteld rechtstreeks bij Thule maar via een tussenleverancier !
Mijn garagist laat duidelijk blijken dat ik nu kan betalen voor alle twee de koffers.
Maar kan dit zomaar ? ik heb geen bestelling geplaatst ! ik heb gewoon een mail gestuurd naar Thule met de vraag naar een leveringstermijn.
Zij hadden daarna een mail naar mij gestuurd met de exacte coördinaten van mijn garagist om de bestelling op te zoeken.
In de mail die daarop volgde zeiden ze dat ze de bestelling niet vonden maar dat er dus één op voorraad was in Duisburg die geleverd kon worden.
Nergens heb ik gezegd van : ja laat maar afkomen die handel.
Ik heb de wetgeving er even bijgenomen en blijkbaar zijn er redelijk wat regels mbt aankoop op afstand.
Is mijn situatie hier van tel ?
Kan ik vrijuit gaan hier en moet ik bijgevolg die tweede box niet betalen ?
bedankt,
Thierry