Beste,
Ik zou graag kort mijn verhaal willen doen. Eind maart was ik van plan om een korte reis te boeken via internet. Na verschillende websites bezicht te hebben, kwam ik terecht op www.arke.nl. Deze website had aantrekkelijke prijzen, maar op de meeste websites staat de eindprijs nadat je wat namen hebt gegeven erbij.
Ik tikte daarom mijn eigen naam en een fictieve reisgenoot in om tot die eindprijs te komen, tot ik abrubt op de bevestigingspagina kwam. Zonder dat ik via mail moest bevestigen, was de reis dus geboekt. Ik stond er natuurlijk niet al te veel bij stil. Tot ik een maand terug een factuur kreeg met een bedrag van rond de 800€. Ik mailde zo snel mogelijk naar de dienst om deze fout recht te zetten, maar zij verwezen me door naar iemand anders. Vandaag kreeg ik een brief van een Nederlands incassobureau van een rekening van 900€. Daarnaast kreeg ik nog een mail met een te betalen bedrag van 1100€. Ik heb waarschijnlijk nog eens verder geklikt.
Nu is mijn vraag: is dit allemaal wel bindend? Hoe is het mogelijk dat zoiets kan? Ik ben er niet van op de hoogte dat de reis geboekt is en krijg na de aankomstdatum van de reis pas een factuur dat ik die moet betalen.
Weet iemand mij hier meer informatie over te geven? Ik ben wonende te Antwerpen.
Met vriendelijke groeten,