Ook een offerte-vraagje

Karo123
Topic Starter

Ook een offerte-vraagje

#1 , 12 apr 2010 23:22

Ik heb al een beetje rondgekeken op dit forum maar ik vind mijn vraag niet direct terug, dus open ik even een nieuw topic.

Ik heb in november 2009 mijn akkoord gegeven op een offerte voor het leveren en plaatsen van een omheining.
De levering en plaatsingstermijn die ze mij telefonisch doorgaven was voorzien voor halverwege februari.
Ik heb half februari contact opgenomen met hen om te vragen of ze mij al een concretere datum konden zeggen. (ze deelde me ook mee dat de omheining al gefabriceerd was)
Dat wisten ze nog niet maar ze gingen alvast iemand sturen om de situatie te bekijken (offerte had ik dus toen al ontvangen en voor akkoord teruggestuurd).

Tijdens dit bezoek kreeg ik niet echt de indruk dat men het zag zitten om mijn omheining te plaatsen.
Er volgde een hele opsomming waarom de plaatsing moeilijk zou zijn.
Er zou onder meer een poort uitgehaald moeten worden, ze wilden dit wel doen maar dit kostte extra. (deze poort heb ik ondertussen zelf verwijderd).
Ook zou ik enkel bomen moeten snoeien.
Ik zei hen dat ik dit wel zou (laten) doen en dat ik hen op de hoogte ging houden van mijn vorderingen.
Aangezien maart een hele natte maand was en het dus niet mogelijk was in de tuin te werken, zijn deze snoeiwerken uitgesteld.
En voorlopig is er dus geen vordering, buiten de poort die verwijderd is.

Om een lang verhaal kort te maken...
Wegens omstandigheden heb ik hen niet meer gebeld, ook heb ik van hen niets meer gehoord.
Ik wilde hen verleden week contacteren maar geen gehoor via telefoon of mail.

De 'offerte' die ik tekende vermelde de materialen en kosten (wel gedetailleerd) maar er stonden geen voorwaarden in (buiten dat het terrein gemakkelijk bereikbaar moet zijn en vrij van gesteente, boomstronken,... ik heb mondeling toegezegd eventuele meerkosten hieromtrent te betalen)
Geen betalingsvoorwaarden, nalevingstermijn of voorwaarden waar ik als klant aan moet voldoen of iets dergelijks.
De vervaldatum is 2 maand na opsteldatum (in november dus).

Is dit een geldige offerte?
Kan ik deze 'opzeggen'?
Ik zou liefst iemand anders contacteren voor deze werken.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Karo123
Topic Starter

#2 , 12 apr 2010 23:55

Ik heb ondertussen nog wat gelezen..

Ik kan niet verhalen op het ontbreken van algemene voorwaarden?
(ik dacht nochtans dat dit verplicht was, zo leer je nog iets bij)

Ik probeer hen deze week nogmaals telefonisch/via mail te bereiken. (misschien dat ze met vakantie zijn en geen weet hebben van auto- replymail)

Indien ik hen deze week niet meer telefonisch kan contacteren, moet ik dan meteen overgaan tot een aangetekend schrijven?)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”