te hoge factuur

Fiorentino
Topic Starter

te hoge factuur

#1 , 03 mar 2010 10:33

Beste,

Hier even mijn verhaal:

Ik heb een expert een onderzoek laten uitvoeren in mijn appartement. Deze persoon is 2 x langsgeweest, in totaliteit 40 minuten.

Hij heeft me de 1ste maal een document laten tekenen. Hij beweerde dat het ging om een document om te bewijzen dat hij was langsgeweest. Helaas kan hij dit volgens mij zonder mijn weten verder aanvullen met zaken die ik niet wenste te ondertekenen.

Er was mondeling een prijs afgesproken voor het onderzoek. Blijkt nu dat de factuur hoger ligt dan de afgesproken prijs.

Na enig marktonderzoek stel ik vast dat deze expert 3 x zo duur is dan het marktgemiddelde.

Mijn vragen:

- kan er misbruik gemaakt worden door hem van het ondertekende document?
- hoe kan ik deze expert houden aan zijn mondelinge prijsafspraak?
- is het een argument dat hij 3 x zo duur blijkt te zijn dan het marktgemiddelde voor dat onderzoek?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
macobsession

#2 , 29 mar 2010 15:38

ik vrees voor u dat je zult moeten betalen!
Mondelinge overeenkomst heeft namelijke geen enkele draagkracht.

Dat je een papier moet ondertekenen, en het is voor een werk heb je meestal een kopie! Geen kopie, is meestal ook geen werkopdracht.

Mischien kan je het zo proberen, maar alles hangt af, van wat er op dat papier staat! Goede raad, neem deze firma niet in dienst!

Mijn punt nu is, vanaf het foutloopt, eendere welke reden buiten!
Heb zo een frats gehad, met ene! Gelukkig goed afgelopen, maar wij hadden wel een prijsofferte getekend door hem. Dus die kon kribbelen en vragen wat hij wou. Offerte is offerte basta!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”